Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OSPY233 | Spor ve Medya | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin Amacı: İletişim bilimine yönelik temel kavramların eğitim öğretim süreçlerindeki yansımalarına paralel olarak; bireyler arası gerçekleştirilecek iletişim etkinliklerinde etkin olabilmeye ve kaliteli iletişim kurabilmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir.
Öğr. Gör. Avni KÜPELİ
1 | Spor hizmetlerinin üretilmesi ve yönetim süreçlerini analiz eder ve öz-değerlendirme yapar; planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır |
2 | Spor yönetimi alanın gereksinim duyduğu kuramsal ve güncel gereksinimlerini belirler, bireysel öğrenme ve kendini geliştirme konusunda çalışır. Spor yönetimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir |
3 | Kitle İletişim araçlarının fonksiyonları belirlenir ve spor medyasına eleştirel bir açıdan yaklaşım sağlanır. |
4 | Spor Medyadının gündemi belirleme sürecini,sporu,spor gazeteciliğini,spor haberlerinin unsurlarını, televizyonun oyunun kurallarını değiştirebilme gücünü ortaya koyar.Bu kapsamda yeni medyanın sporseverler üzerindeki etkisinin düzeyini araştırır. |
5 | Gündem belirlemede sporun rolü değerlendirilir ve spor medyasının duruşu ve davranışları tartışılır. |
Birinci Öğretim
Ön koşul bulunmamaktadır.
Öğrenciler bu ders için önerilen kaynaklarla birlikte spor ile ilgili makale ve meslek örgütleri tarafından çıkarılan dergileri takip edebilir.
Liderlik kavramını, Liderin şahsi özelliklerini ve fonksiyonlarını, liderlik çeşitlerini kavratmak.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | İletişim ve İletişim Süreci | ||
2 | İletişim Çeşitleri | ||
3 | Sporda Kurumsal İletişim | ||
4 | Sporda İletişim Grupları | ||
5 | Etkili Konuşmak | ||
6 | Etkili Dinlemek | ||
7 | Spor Kulüplerinde İletişim | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Spor Yönetiminde Liderlik | ||
10 | Liderlik ve Yöneticilik Farkı | ||
11 | Örneklerle Liderlik Süreci | ||
12 | Algı Yönetimi ve Algıda Seçicilik | ||
13 | Liderlik Türleri ve Sınıflandırılması | ||
14 | Ders tekrarı | ||
15 | Final Sınavı |
Ders için öğrencilerin ders kitabı satın almasına gerek yoktur. İlgili tüm materyal, dönem başında ve ilgili derslerde öğretim görevlisi tarafından öğrencilere dağıtılacaktır. Ancak, sınavlarda faydalı olacağı düşüncesiyle, öğrencilerin not tutmaları önerilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
15 İş Günü veya Staj/Bitirme Projesi
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |