GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OSPY233 Spor ve Medya Seçmeli Ders Grubu 2 3 4.00 3.00

Önlisans


Türkçe


Dersin Amacı: İletişim bilimine yönelik temel kavramların eğitim öğretim süreçlerindeki yansımalarına paralel olarak; bireyler arası gerçekleştirilecek iletişim etkinliklerinde etkin olabilmeye ve kaliteli iletişim kurabilmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir.


Öğr. Gör. Avni KÜPELİ


1 Spor hizmetlerinin üretilmesi ve yönetim süreçlerini analiz eder ve öz-değerlendirme yapar; planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır
2 Spor yönetimi alanın gereksinim duyduğu kuramsal ve güncel gereksinimlerini belirler, bireysel öğrenme ve kendini geliştirme konusunda çalışır. Spor yönetimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum geliştirir
3 Kitle İletişim araçlarının fonksiyonları belirlenir ve spor medyasına eleştirel bir açıdan yaklaşım sağlanır.
4 Spor Medyadının gündemi belirleme sürecini,sporu,spor gazeteciliğini,spor haberlerinin unsurlarını, televizyonun oyunun kurallarını değiştirebilme gücünü ortaya koyar.Bu kapsamda yeni medyanın sporseverler üzerindeki etkisinin düzeyini araştırır.
5 Gündem belirlemede sporun rolü değerlendirilir ve spor medyasının duruşu ve davranışları tartışılır.

Birinci Öğretim


Ön koşul bulunmamaktadır.


Öğrenciler bu ders için önerilen kaynaklarla birlikte spor ile ilgili makale ve meslek örgütleri tarafından çıkarılan dergileri takip edebilir.


Liderlik kavramını, Liderin şahsi özelliklerini ve fonksiyonlarını, liderlik çeşitlerini kavratmak.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İletişim ve İletişim Süreci
2 İletişim Çeşitleri
3 Sporda Kurumsal İletişim
4 Sporda İletişim Grupları
5 Etkili Konuşmak
6 Etkili Dinlemek
7 Spor Kulüplerinde İletişim
8 Ara Sınav
9 Spor Yönetiminde Liderlik
10 Liderlik ve Yöneticilik Farkı
11 Örneklerle Liderlik Süreci
12 Algı Yönetimi ve Algıda Seçicilik
13 Liderlik Türleri ve Sınıflandırılması
14 Ders tekrarı
15 Final Sınavı

Ders için öğrencilerin ders kitabı satın almasına gerek yoktur. İlgili tüm materyal, dönem başında ve ilgili derslerde öğretim görevlisi tarafından öğrencilere dağıtılacaktır. Ancak, sınavlarda faydalı olacağı düşüncesiyle, öğrencilerin not tutmaları önerilir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

15 İş Günü veya Staj/Bitirme Projesi


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 30 30
Tartışma 1 20 20
Takım/Grup Çalışması 1 15 15
Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek