GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OTOI218 Destinasyon Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 3.00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı öğrencilerin destinasyon kavramını bütün bakış açıları ile edinmesini sağlamaktadır. Ayrıca, bir destinasyonun rekabetçi bir ortamda nasıl ayakta kalabileceğini öğrenmeleri hedeflenmektedir. Destinasyonların yönetilmesi ve pazarlaması doğrultusunda, stratejik bir bakış açısına sahip olunması hedeflenmektedir.


Dr. Öğretim Üyesi Emine KESKİN


1 Destinasyon yönetimi ve pazarlama zorluklarını ifade edebilecektir.
2 Destinasyon yönetimi organizasyonlarının rollerinin anlaşılması, destinasyon sorunlarının irdelenmesi, turizmde ürünleştirme süreçlerini tartışabilecektir.
3 Destinasyon yönetimine yön veren başlıca etkenleri (ekonomik, teknolojik, sosyo-kültürel) tanımlayabilecektir.
4 Çevrimiçi bilginin ve iletişim teknolojilerinin analizi ve destinasyon yönetimine etkilerini açıklayabilecektir.
5 Destinasyon yönetimine ilişkin mücadeleyi araştırma projesi ile raporlandırabilecektir.

Birinci Öğretim


Ön Koşul Yoktur


-


Turizm destinasyonu tanımları, özellikleri, kaynakları, destinasyon yönetimi ve bilişim sistemleri dersin kapsamını oluşturmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Destinasyon Kavramı, Özellikleri, Türleri ve Yönetimi Düz Anlatım Yoktur
2 Destinasyon Planlaması ve Politikası Grup Çalışması yok
3 Destinasyon Pazarlaması ve Kapsamı Vaka Çalışması yok
4 Destinasyonlarda Tüketici Davranışı Vaka Çalışması yok
5 Destinasyon Pazarlamasında İletişim, Geleneksel, Dijital ve Sosyal Medya Düz Anlatım yok
6 Destinasyon İmajı Kapsamında Marka, Marka Kimliği ve Stratejileri Grup Çalışması yok
7 Destinasyonlarda Ürün Geliştirme Soru cevap yöntemi yok
8 Ara Sınav
9 Destinasyonlarda Sürdürülebilirlik ve Taşıma Kapasitesi Yönetimi Düz Anlatım yok
10 Destinasyonlarda Kültürel Miras Soru cevap yöntemi Grup Çalışması
11 Destinasyonlarda Gastronomi teorik yok
12 Destinasyonlarda Erişilebilirlik Düz Anlatım yok
13 Destinasyon Yönetiminde Dijitalleşme Vaka Çalışması yok
14 Destinasyonlara Yeni Bir Yaklaşım: Akıllı Şehirler ve Destinasyonlar Vaka Çalışması yok
15 Final

Cemil Gündüz: ALTERNATİF TURİZMDE YENİ TEMALAR VE DESTİNASYONLAR Mehmet Cihan Yavuz: AKILLI DESTİNASYON MARKALAMASI Kentin Turizmle Sürdürülebilir Kalkınmasına 360° Bakış Mersin Örneği Asım Saldamlı (2023). Turizm Temelli Destinasyon Yönetimi, Detay Yayıncılık. Suna, B. (2019). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması, Detay Yayıncılık. Türkay, O. (2014). Destinasyon Yönetimi: Yönetim bilim Bakış Açısıyla İşlevler Yaklaşımlar ve Araçlar. Detay Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Gerekli değildir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Soru-Yanıt 5 5 25
Gözlem 2 10 20
Alan Çalışması 1 6 6
Örnek Vaka İncelemesi 1 2 2
Rapor Hazırlama 1 10 10
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 4 8 32
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 2 2 1 1 2 2 1 1 4 1
ÖÇ 2 5 5 2 2 1 1 3 2 1 1 5 1
ÖÇ 3 5 5 2 5 1 1 3 2 1 1 4 1
ÖÇ 4 5 5 2 5 1 1 3 2 1 1 4 1
ÖÇ 5 5 5 2 4 1 1 3 2 1 1 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek