Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OYDL260 | Almanca II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Almanca dersleri Avrupa birliği yabancı dil kurulunun belirlediği ölçütler doğrultusunda “A2” seviyesinde yürütülecektir.
Öğr. Gör. Dr. Çağla ÇETİNKAYA
1 | Nesne ve kişileri betimlerken uygun sıfatları doğru yerde kullanarak; çevresini basit cümlelerle tarif edebilir. |
2 | Öğrenciler, gerçek dışı durumları ve dilekleri ayırt ederek, sosyal ortamlarda basit cümleler kurabilir. |
3 | Kendisi hakkında bilgileri açıklayabilecektir |
4 | Günlük alışkanlıkların listeleyebilecektir. |
5 | Geçmiş olayları açıklayabilecektir. |
6 | Zamanları ayırt ederek basit cümleler kurabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşulu olan ders yoktur.
Yok
Bu ders öğrencilerin temel seviyede iletişim kurma, okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeye yönelik selamlama, kendini tanıtma, ailesini, arkadaşlarını tanıtma, sıfatların ve soru kelimelerinin kullanımı, sayılar, fiil çekimleri gibi konuları içermektedir
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Günlük yaşamda varlıkları, kişileri ve duyguları niteleyerek sıfatların cümle içi kullanımı ve sıfat çekimleri | Düz Anlatım | |
2 | Günlük yaşamda kime ve neye sorularını kullanarak yönelme bildiren yapılarla Dativ hâlinde artikel ve zamirlerin kullanımı | Düz Anlatım | |
3 | Günlük rutinlerde nesneye yönelen fiillerde -i hâlinin (Akkusativ) ve belirtili nesnelerin doğru kullanımı | Soru - cevap yöntemi | |
4 | Eylemlerin nasıl, ne zaman ve ne şekilde yapıldığını açıklamak için zarfların cümle içindeki yerleriyle birlikte kullanımı | Beyin Fırtınası | |
5 | Günlük alışkanlıkları, rutinleri ve şu an yapılan eylemleri ifade etmek için geniş zaman fiil çekimleri ve kullanımı | Soru - cevap yöntemi | |
6 | Yakın geçmişte gerçekleşen olayların anlatımında “haben” ve “sein” yardımcı fiilleriyle Perfekt yapısının kullanımı | Grup Çalışması | |
7 | Geçmişte gerçekleşen olayları hikâyeleştirerek anlatmak için düzenli ve düzensiz fiillerle Präteritum kullanımı | Soru - cevap yöntemi | |
8 | Geçmişteki iki olay arasında zaman sıralaması kurarak daha önce gerçekleşmiş eylemleri anlatmak için Plusquamperfekt kullanımı | Düz Anlatım | |
9 | Mittelfristig | ||
10 | Gelecekte yapılacak plan, niyet ve tahminleri ifade etmek için “werden” yardımcı fiiliyle birlikte gelecek zaman kullanımı | Düz Anlatım | |
11 | Gelecekte tamamlanmış olacak eylemleri ifade etmek için Futur II yapısının zaman ilişkileri içinde kullanımı | Grup çalışması | |
12 | Dolaylı anlatımda başkasının söylediklerini tarafsız bir şekilde aktarmak için Konjunktiv I kipinin haber ve aktarım dilinde kullanımı | Düz Anlatım | |
13 | Zaman farklarının ayırt edilmesi, cümle kurulması ve tüm konuların tekrarı. | Soru - cevap yöntemi | |
14 | Abschlussprüfung |
Begegnungen 2 Deutsch als Fremdsprache Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch, Anne Buscha und Szilvia Szita, Schubert Verlag, Leipzig, Deutch für Gymnasien
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Soru-Yanıt | 1 | 24 | 24 |
Gösterme | 1 | 1 | 1 |
Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 |