Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OTOI282 | Mesleki Yabancı Dil II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
İngilizce
Öğrencilere turizm sektöründe ingilizce dilini akıcı bir şekilde kullanabilmenin önemini anlatmak, turizm sektöründe yaygın kullanılan terimlerinin ingilizcelerine okuma, konuşma ve dinleme sırasında hakim olmalarını sağlamak, kelimelerin anlamlarına ve doğru telaffuzlarına tanıdık olmalarını hedefler.
Öğr. Gör. Aylin AYDIN
1 | Mesleği ile ilgili konularda İngilizce teknik terminolojiyi kullanabilecektir. |
2 | Mesleğinde kullanılan kullanılan İngilizce teknik terimlerin Türkçe karşılıklarını açıklayabilecektir. |
3 | Yazılı kaynaklardan yararlanarak iki ilgili basit metni analiz edebilecek ve bunları tek bir bütünleşik metin hâlinde yeniden ifade edebilecektir. |
4 | Sözlü bir sunum sonrasında yöneltilen soruları yanıtlayabilecektir. |
5 | İş hayatında yaygın olarak kullanılan ifadeleri uygun bağlamlarda kullanarak cümle kurabilecektir. |
Birinci Öğretim
Ön koşul yoktur.
Yok.
Mesleği ile konu ile İngilizce teknik terminolojiyi kullanabilecektir. Mesleğinde kullanılan kullanılan İngilizce teknik terimlerin Türkçe karşılıklarını anlayıp kullanır. Mesleği ile ilgili bir başlıkla ilgili doğru terminolojiyi ilişkilendirerek, İngilizce Yazılı kaynaklardan yararlanabilecektir.İlgili iki basit metin göndererek tek bir metinde yeniden ifade eder.Basit İngilizce teknik metinleri Türkçe’ye çevirir.Sözlü bir sunum sonrasında yöneltilen soruları yanıtlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | All in a Day’s Work: This unit introduces daily routines and responsibilities in tourism-related professions. Students will practice job-specific vocabulary and describe a typical day at work. | Pair discussion based on job routines. | ||
2 | Fly-drive Holidays: Students will explore the concept of fly-drive packages and transportation options for tourists. Activities focus on travel planning, car rental vocabulary, and giving directions. | Map-reading activities and guided dialogue practice. | ||
3 | Table for Two: This unit covers restaurant language, making reservations, and serving guests. Students will learn how to take orders, recommend dishes, and deal with complaints. | Restaurant simulations and vocabulary matching. | ||
4 | City Tours: Students will learn how to describe city landmarks and give guided tour information. Focus is on geographical terms, tourist attractions, and route explanations. | Vocabulary matching. | ||
5 | Water Cities: The unit focuses on destinations with canals and rivers. Students practice describing boat tours, waterfront areas, and local activities involving water transport. | Descriptive writing and visual prompts for speaking. | ||
6 | Vocabulary Practice | |||
7 | Vocabulary Practice | |||
8 | Midterm Exam (40%) | |||
9 | Cruise Ships: This week introduces vocabulary related to cruise travel. Students will discuss onboard services, entertainment options, and safety procedures. | Information-gap activities and group brainstorming. | ||
10 | Service and Safety: Students will explore customer service and safety protocols in the tourism sector. Focus will be on giving instructions, handling emergencies, and responding to complaints. | Problem-solving tasks and instruction-giving exercises. | ||
11 | East Meets West: This unit introduces cultural differences and intercultural communication. Activities involve comparing traditions, customs, and etiquette across cultures. | Comparative analysis and culture-based discussions. | ||
12 | Window Seat or Aisle?: Students will work with airport and airline-related vocabulary. Topics include check-in, boarding, in-flight services, and seat preferences. | Dialogue practice and airport scenario role-plays. | ||
13 | Business or Pleasure?: This unit focuses on business travel. Students will learn to make hotel reservations, plan business itineraries, and distinguish between leisure and corporate needs. | |||
14 | The Great Outdoors: The unit introduces nature tourism and outdoor activities. Students will describe hiking, camping, and eco-tourism experiences using relevant vocabulary. | Case study analysis and itinerary planning tasks. | ||
15 | Final Exam (60%) |
Flash on English for Tourism, ESP series Eli Publishing, Catrin E. Morris English for International Tourism Pre-Intermediate Workbook, Dubrickа I., O'Keefee M. Oxford English for Careers - Tourism, Robin Walker, Keith Harding
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Quiz | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 95 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 |