GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OMRS234 Geleneksel Yapılarda Bezeme Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 2.00

Önlisans


Türkçe


Mimari restorasyon’da desenlerin koruma ve onarım hakkında yorum yapabilme, tasarım ve öneride bulunabilmesi amaçlanmaktadır.


Öğr.Gör. Dilruba Gökçe ATEŞ


1 Desen tekniklerini ve motif kompozisyonlarını uygular.
2 Bezemeli yapı elemanının bakım, onarım ve koruma işlemlerini yapar.
3 Klasik ve Barok Üslupta kalemişi uygulaması yapar.
4 Kalemişi uygulamalarında malzemenin özelliğine göre mekanik ve kimyasal temizlik yöntemlerini bilir.
5 Kalemişi tekniklerini estetik ve işlevsel açıdan değerlendirir.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu yoktur.


Bu derste önerilen başka husus bulunmamaktadır.


Mimari süslemede restorasyon ve restorasyon öncesi çalışmalar, süslemede kullanılan doğal malzemeler, saray, cami ve evlerde kalem işi çalışmaları, altın varak çalışmaları, altın varaklarının restorasyonu ve korunması, tavan ve duvarlardaki altın varak çalışmaları, vitray, seramik boyama çalışmaları içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tanışma. Dersin kapsamının ve hedeflerinin tanıtılması.
2 Renk çemberi çalışmaları. Boyama şekilleri.
3 Renk çemberi çalışmaları. Boyama şekilleri.
4 Renk çemberi çalışmaları. Boyama şekilleri.
5 Rumi desen çalışmaları ve boyama işlemleri.
6 Rumi desen çalışmaları ve boyama işlemleri.
7 Rumi desen çalışmaları ve boyama işlemleri.
8 Ara Sınavı
9 Vitray çalışmaları
10 Vitray çalışmaları
11 Mozaik marküteri uygulamaları.
12 Mozaik marküteri uygulamaları.
13 Mozaik marküteri uygulamaları.
14 Mozaik marküteri uygulamaları.
15 Final Sınavı

Ahunbay, Zeynep. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. İstanbul: YEM Yayın, 1996. Kuban, Doğan. Osmanlı Mimarisi. İstanbul: YEM Yayın, 2007. Aslanapa, Oktay. Türk Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1993


Ders kapsamında geleneksel bezeme türleri kuramsal olarak anlatılacak, tarihsel ve kültürel bağlamda değerlendirilecektir. Süsleme teknikleri (kalem işi, altın varak, vitray, seramik boyama vb.) uygulamalı örnekler üzerinden incelenecektir. Öğrenciler, çeşitli geleneksel yapılardan seçilen süsleme örneklerini analiz ederek koruma ve onarım ilkelerine göre yorum yapacaklardır. Görsel sunumlar, literatür taramaları ve grup tartışmaları yoluyla öğrencilerin eleştirel düşünme ve uygulama becerileri desteklenecektir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Gerekli değildir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Gösterme 1 1 1
Proje Sunma 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 11 11
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Performans 1 15 15
Ev Ödevi 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 1 1 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
ÖÇ 2 1 1 2 3 3 1 1 1 1 5 1 1 1 1 5 1
ÖÇ 3 1 1 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
ÖÇ 4 1 1 2 3 3 1 1 1 1 5 1 1 1 1 5 1
ÖÇ 5 1 1 2 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek