| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OMRS232 | Geleneksel Konutlarda İç Mekan Çözümlemeleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere geleneksel konutların iç mekanlarının çözümleme yöntemlerini öğretmektir. Öğrenciler, iç mekan tasarımı, kullanım alanları, malzeme seçimleri ve işlevsellik açısından geleneksel konutları değerlendirme becerisi kazanacaklardır.
Öğr. Gör. Hatice Mansuroğlu
| 1 | Geleneksel konutların iç mekanlarını çözümleyip değerlendirir. |
| 2 | İç mekan tasarımında kullanılan temel prensipleri açıklar. |
| 3 | Geleneksel malzeme seçimlerinin estetik ve işlevsel etkilerini analiz eder. |
| 4 | Geleneksel iç mekanlarda kullanılan dekoratif öğeleri tanır ve sınıflandırır. |
| 5 | Farklı dönemlere ait geleneksel konut iç mekanlarını karşılaştırır. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Bu derste önerilen başka husus bulunmamaktadır.
Geleneksel konutların tarihi ve kültürel bağlamı. İç mekan tasarımının temel prensipleri. Fonksiyonel alanlar ve kullanım düzenlemeleri. Malzeme seçiminde geleneksel yöntemler. İç mekan estetiği ve dekorasyon unsurları. Uygulamalı iç mekan çözümleme çalışmaları. Koruma ve restorasyon bağlamında iç mekanların önemi.
| Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Geleneksel konutlara giriş. | |||
| 2 | İç mekan tasarımının tarihçesi. | |||
| 3 | Fonksiyonel alanların analizi. | |||
| 4 | Geleneksel malzeme seçimleri. | |||
| 5 | İç mekan estetiği | |||
| 6 | Dekorasyon unsurları. | |||
| 7 | İç mekan çözümleme teknikleri. | |||
| 8 | Ara sınav | |||
| 9 | Uygulamalı iç mekan çözümleme çalışmaları. | |||
| 10 | Koruma ve restorasyon ilkeleri. | |||
| 11 | Geleneksel konutlarda iç mekan düzenlemeleri. | |||
| 12 | Yerel ve bölgesel farklılıklar. | |||
| 13 | Öğrenci projeleri ve sunumları. | |||
| 14 | Eleştirel değerlendirme ve tartışma. | |||
| 15 | Final Sınavı |
`Geleneksel Türk Konutları` - Zeynep Ahunbay `İç Mekan Tasarımı: Temel Prensipler` - Emre Çelik `Traditional Houses and Interiors` - Sevim Akat `Geleneksel Mimari ve İç Mekan` - Ahmet M. İnal
Geleneksel konut mimarisine ait iç mekân kurgusu, mekânsal organizasyon, kullanım alışkanlıkları ve kültürel bağlam teorik derslerle öğrencilere aktarılacaktır. Seçilen geleneksel konut örnekleri üzerinden plan, kesit ve iç mekân detayları analiz edilerek karşılaştırmalı çözümlemeler yapılacaktır. İç mekân elemanları (tavan, dolap, ocak, yüklük, sedir, pencere vb.) işlevsel, estetik ve yapısal açıdan değerlendirilecektir. Grup çalışmaları ve sınıf içi tartışmalar yoluyla öğrencilerin yorumlama, karşılaştırma ve tasarım geliştirme becerileri teşvik edilecektir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Gerekli değildir.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Gözlem | 1 | 20 | 20 |
| Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Proje Sunma | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 |
| ÖÇ 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 |