| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OSOS299 | Madde Bağımlılığı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 3.00 |
Önlisans
Madde bağımlılığı dersinin amacı, bağımlılığın nedenlerini, etkilerini ve önleme-yaklaşım yollarını kavratarak farkındalık ve doğru müdahale becerisi kazandırmaktır.
öğretim görevlisi sena nur akpınar
| 1 | Bağımlılık kavramını tanımlar. |
| 2 | Bağımlılık türlerini sıralar. |
| 3 | Bağımlılığın ruh sağlığı üzerindeki risk etmenlerini ve tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 4 | Bağımlılığın önlenmesini hakkında bilgi sahibi olur. |
| 5 | Bağımlılıkla mücadelede ulusal politikalar hakkında bakış açısı kazanır. |
| 6 | Bağımlılıkta rehabilitasyon sürecini öğrenir. |
İkinci Öğretim
.
Yok
Madde bağımlılığı dersi; bağımlılık kavramı ve türlerini ele alarak, bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal nedenlerini açıklamayı amaçlar. Ders kapsamında sık kullanılan maddeler ve bu maddelerin birey üzerindeki etkileri incelenir. Bağımlılığın bireysel, ailesel ve toplumsal sonuçları üzerinde durulur. Ayrıca tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri ile önleyici ve koruyucu ruh sağlığı yaklaşımlarına yer verilir. Bu sayede öğrencilerin bağımlılığa bütüncül bir bakış açısı kazanmaları hedeflenir.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar ve bağımlılık tanımı | ||
| 2 | Bağımlılığın Nörobiyolojisi, Nedenleri ve Evreleri | ||
| 3 | Madde Türlerine Göre Bağımlılık Sınıflandırması | ||
| 4 | Bağımlılıkta Ailenin rolü | ||
| 5 | Alkol ve Madde Politikaları | ||
| 6 | Yasalarda Bağımlılık | ||
| 7 | Özel popülasyonlarda bağımlılık | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Farklı Tip Bağımlılıklar | ||
| 10 | Video sunum izlenti- Tartışma | ||
| 11 | Tedavide Güçlük Yaratan Etmenler | ||
| 12 | Bağımlılık Tedavi Rehabilitasyon Merkezleri | ||
| 13 | Madde bağımlılığı ve stresle başa çıkma yöntemleri | ||
| 14 | Madde kullanımının ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri | ||
| 15 | Final Sınavı |
Ayas, T. ve Horzum, M. B. [Ed.] (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık. Rogers, V. (2010). Cyberbullying: Activities to help children and teens to stay safe in a texting, twittering, social networking world. Jessica Kingsley Publishers. Kowalski, R. M., Limber, S., Limber, S. P., & Agatston, P. W. (2012).Cyberbullying: Bullying in the digital age. John Wiley & Sons. Hinduja, S., & Patchin, J. W. (2014). Bullying beyond the schoolyard: Preventing and responding to cyberbullying. Corwin Press. Li, Q., Cross, D., & Smith, P. K. (Eds.). (2011). Cyberbullying in the global playground: Research from international perspectives. John Wiley & Sons. Willard, N. E. (2007). Cyberbullying and cyberthreats: Responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Research Press. Young, K. S., & de Abreu, C. N. (Eds.). (2010). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. John Wiley & Sons. Johnson, N. F. (2012). The multiplicities of internet addiction: The misrecognition of leisure and learning. Ashgate Publishing, Ltd..
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Tartışma | 7 | 4 | 28 |
| Makale Kritik Etme | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 110 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||||
| ÖÇ 6 | 4 |