GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OASC274 Yiyecek İçecek Otomasyon Sistemleri Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 3.00

Önlisans


Türkçe


otomasyon kullanımını öğretmek


Öğr.Gör. Şule Çelik


1 Gastronomi bilimi, yiyecek ve İçecek üretimi, gıda kimyası ve hijyeni, mutfak sanatları ve yönetimi konularında yeterli bilgiye sahip olmak ve kuramsal bilgileri yerinde kullanabilmek.
2 Mutfak Sanatları alanında gerek duyulan sanatsal bilgi ve becerileri profesyonel bir şekilde uygulayabilmek
3 Yiyecek üretimi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirebilmek
4 Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve karar verebilmek
5 Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilmek ve buna ilişkin değerlendirmeler yapabilmek
6 Görsel düşünme becerilerine sahip olmak ve görsel kavramları etkili bir şekilde aktarabilmek
7 Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek
8 Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin projeleri başlatabilmek ve bunlara liderlik edebilmek
9 Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
10 Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarabilmek
11 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
12 Mutfak Sanatları ve Yönetimine temel oluşturan gastronomi, tasarım ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak
13 Bir yabancı dili kullanarak Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek
14 Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanabilmek
15 Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin etik değerlere sahip olmak

İkinci Öğretim


ön koşul olan ders yoktur.


Yok


Otomasyon sisteminin tanımını, kullanımını ve yiyecek içecek işletmelerindeki yerinin önemini anlar.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tanışma, ders planının paylaşılması ve otomasyona giriş Tanışma, ders planının paylaşılması ve otomasyona giriş
2 Otomasyon sistemlerinin tanımı ve tarihi Otomasyon sistemlerinin tanımı ve tarihi
3 Otomasyon sistemlerinin gelişim süreçleri Otomasyon sistemlerinin gelişim süreçleri
4 Otomasyon sisteminin kullanım alanları Otomasyon sisteminin kullanım alanları
5 Otomasyon sisteminin kullanım alanları Otomasyon sisteminin kullanım alanları
6 Otomasyon sisteminin kullanım alanları Otomasyon sisteminin kullanım alanları
7 Otomasyon sisteminin kullanım alanları Otomasyon sisteminin kullanım alanları
8 Otomasyon sisteminin kullanım alanları Otomasyon sisteminin kullanım alanları
9 Vize Haftası Vize Haftası
10 Otomasyon sistemi kullanımının avantaj ve dezavantajları Otomasyon sistemi kullanımının avantaj ve dezavantajları
11 Otomasyon sistemi kullanımının avantaj ve dezavantajları Otomasyon sistemi kullanımının avantaj ve dezavantajları
12 Yiyecek içecek işletmelerinde otomasyon kullanımı ve yeni teknolojiler Yiyecek içecek işletmelerinde otomasyon kullanımı ve yeni teknolojiler
13 Yiyecek içecek işletmelerinde otomasyon kullanımı ve yeni teknolojiler Yiyecek içecek işletmelerinde otomasyon kullanımı ve yeni teknolojiler
14 Yiyecek içecek işletmelerinde otomasyon kullanımı ve yeni teknolojiler Yiyecek içecek işletmelerinde otomasyon kullanımı ve yeni teknolojiler
15 Final Haftası Final Haftası



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

30 iş günü / proje


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje Hazırlama 2 1 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 39 39
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 59 59
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 3 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 4 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 5 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 6 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 7 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 8 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 9 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 10 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 11 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 12 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 13 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 14 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
ÖÇ 15 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4 3 2 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek