GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OSOS299 Madde Bağımlılığı Seçmeli Ders Grubu 2 3 4.00 2.00

Önlisans



Madde bağımlılığı dersinin amacı, bağımlılığın nedenlerini, etkilerini ve önleme-yaklaşım yollarını kavratarak farkındalık ve doğru müdahale becerisi kazandırmaktır.


öğr. gör. senanur akpınar


1 Bağımlılık kavramını tanımlar.
2 Bağımlılığın nedenlerini açıklar.
3 Bağımlılığın olumsuz sonuçlarını açıklar.
4 Bağımlılık ile başa çıkma yollarını açıklar.

Birinci Öğretim


.


Yok


Madde bağımlılığı dersi; bağımlılık kavramı ve türlerini ele alarak, bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal nedenlerini açıklamayı amaçlar. Ders kapsamında sık kullanılan maddeler ve bu maddelerin birey üzerindeki etkileri incelenir. Bağımlılığın bireysel, ailesel ve toplumsal sonuçları üzerinde durulur. Ayrıca tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri ile önleyici ve koruyucu ruh sağlığı yaklaşımlarına yer verilir. Bu sayede öğrencilerin bağımlılığa bütüncül bir bakış açısı kazanmaları hedeflenir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Temel kavramlar ve bağımlılık tanımı
2 Bağımlılık Nörobiyolojisi
3 Bağımlılık yapıcı maddeler
4 Sigara Kullanım Bozukluğu
5 Alkol Kullanım Bozukluğu
6 Uyarıcıların Kullanım Bozukluğu
7 Bulaşıcı Kronik Hastalıklar ve Madde Kullanım Bozukluğu İlişkisi
8 Ara Sınav
9 İletişim Becerileri ve Empati
10 Ergenlerde Madde Kullanım Bozukluğu ve Yaklaşım
11 Davranışsal Bağımlılıklar
12 Bağımlılık Tedavi Rehabilitasyon Merkezleri
13 Türkiye'de Bağımlıkla Mücadele ve Yeşilay
14 Nomofobi
15 Final Sınavı

Ayas, T. ve Horzum, M. B. [Ed.] (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık. Rogers, V. (2010). Cyberbullying: Activities to help children and teens to stay safe in a texting, twittering, social networking world. Jessica Kingsley Publishers. Kowalski, R. M., Limber, S., Limber, S. P., & Agatston, P. W. (2012).Cyberbullying: Bullying in the digital age. John Wiley & Sons. Hinduja, S., & Patchin, J. W. (2014). Bullying beyond the schoolyard: Preventing and responding to cyberbullying. Corwin Press. Li, Q., Cross, D., & Smith, P. K. (Eds.). (2011). Cyberbullying in the global playground: Research from international perspectives. John Wiley & Sons. Willard, N. E. (2007). Cyberbullying and cyberthreats: Responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Research Press. Young, K. S., & de Abreu, C. N. (Eds.). (2010). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. John Wiley & Sons. Johnson, N. F. (2012). The multiplicities of internet addiction: The misrecognition of leisure and learning. Ashgate Publishing, Ltd..



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 7 4 28
Makale Kritik Etme 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 5 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 5 30
Toplam İş Yükü (saat) 110

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1
ÖÇ 2 2 3
ÖÇ 3 2
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek