Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OGRF295 | Görsel Algılama | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Çevremize baktığımız nesnelerin ve objelerin tanımlanmasındaki algı süreçlerini deneyimlemesini sağlamak ve öğrencinin görsel algılama becerilerinin geliştirilmesini amaçlar. Göz hareketleri ve görsel algı bilgisinin verilmesiyle yapacağı grafik ürünlerinde bu algının kullanılmasını sağlamak.
Öğr. Gör. İpek Kabadaş Tarık
1 | Öğrenci, evrendeki boşlukları ve dolulukları dengeyi, doku, doluluk boşluk oranlarını bakarak değil görerek algılayabilecektir. |
2 | Sembolleştirme ve algılama konularında deneyim sahibi olabilecektir. |
3 | Algı organizasyonu oluşturabilecektir. |
4 | Görsel organizasyon ve görsel hiyerarşiyi çözümleyebilecektir. |
5 | Görsel okuma ve anlatım dilini geliştirilebilecektir. |
Birinci Öğretim
ön koşul yoktur
Yok
Görsel algı bilgisinin verilmesiyle yapacağı grafik ürünlerinde bu algının `anlam inşası` için kullanılması.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve içeriği üzerine bilgi verilmesi. Dersin yürütülme biçiminin öğrencilerle tartışılması. | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | ||
2 | Grafik, Grafik Tasarım Kavramı | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. | |
3 | Görsel Tasarım Öğeleri ve Görsel Tasarım İlkeleri Nelerdir? | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | |
4 | Temel İletişim Olgusu | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
5 | Görsel İletişim | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | |
6 | Görsel Algılamaya Giriş. Algı Kavramı. | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | |
7 | Algının temel özellikleri. Algılama çeşitleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | |
8 | ara sınav | |||
9 | Duyu, Duyum | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. | |
10 | Algı Psikolojisi | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. | |
11 | Görsel İletişimde Algılama Ölçütleri | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi | |
12 | Görsel Algı ve Gestalt | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | |
13 | Gestalt Teorisinin Temel Prensipleri | Ppt. Öğrenci sunumu. | Sunum hazırlama | |
14 | Gestalt Kuramına Göre Algısal Örgütleme Yasaları | Ppt. Öğrenci sunumu. | Sunum hazırlama | |
15 | FİNAL SINAVI |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 28 | 1 | 28 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 |