GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OMOT240 Moda İletişimi ve Medya Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 3.00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencinin moda iletişimi pazarlama çevresini tanıması ve perakende iletişiminde bu Pazar çevresine göre stratejiler oluşturması ve moda markalarını tüketici ile nasıl buluşturması gerektiğini amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Ferhat DUMANLI


1 Öğrenci moda iletişimi kavramlarını öğrenebilecektir.
2 Moda reklamları hakkında bilgi edinebilecektir.
3 Moda ticari pazarlama reklam faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
4 Öğrenciler sektöre yönelik kişiler ile röportaj yaparak işleyişi alanında deneyimleyebilecektir.
5 Öğrenci yapmış olduğu röportajı metin haline getirerek bunu dergi hazırlık aşamasında uygulayabilecektir.

Birinci Öğretim


Derslerin ön koşulları bulunmamaktadır.


-


Moda İletişimi ve Medya dersi, öğrencilerin hedef moda tüketicilerine ulaşmada kullanılan iletişim araçlarını etkin şekilde kullanabilmesini, hedef pazara giriş stratejilerini analiz edebilmesini, moda pazarlama çevresini değerlendirebilmesini ve gelecekte moda reklamları ile uluslararası moda pazarlama iletişimini inceleyebilmesini amaçlar.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 İletişim ve Moda iletişimi kavramına giriş
2 Moda Kavramı ve Kültürel Bağlam
3 Moda Endüstrisinde Medya İletişimi
4 Moda Endüstrisinde Markalaşma Ve Stratejik İletişim
5 Dergi projesi toplantısı
6 Moda perakende çevresi
7 Ticari pazarlama iletişimi
8 Ara Sınav
9 Uluslararası moda pazarlama iletişimi
10 Yasal düzenlemeler
11 Moda iletişimi etkilerini değerlendirme
12 Moda pazarlama iletişiminde gelecek yönü
13 Moda reklamları
14 Finale hazırlık

Fashion marketing communications Gayor Lae greenwood Fashion marketing and communication Olga mitterfellner



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

30 iş günü olup veya staj projesi ile tamamlanmaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 5 5 4 5 5 5 5 5 5 1 1 1 1 5
ÖÇ 2 1 5 4 4 5 5 5 5 5 5 1 1 1 5 4
ÖÇ 3 1 3 5 5 4 5 5 5 5 5 1 1 1 5 5
ÖÇ 4 1 5 4 5 5 4 5 5 5 4 1 1 1 4 4
ÖÇ 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek