Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Önlisans
1 |
Halkla ilişkiler disiplininin ilgili olduğu işletme, pazarlama, reklamcılık, gazetecilik, hukuk ve alanının gerektirdiği diğer disiplinlerle ile ilgili kuramlar ve uygulamalar hakkında tam bilgi sahibi olmak |
2 |
Farklı disiplinlere yönelik edindikleri bilgileri halkla ilişkiler uygulamalarında kullanabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme ve analiz edebilme becerisine sahip olmak |
3 |
Halkla ilişkiler uygulamalarını gerçekleştirirken gerekli olan bilgi iletişim teknolojilerini başarı ile kullanabilme ve ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri ve araçları etkin kullanabilmeyi öğrenmek |
4 |
Halkla İlişkiler ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmayı öğrenmek |
5 |
Halkla İlişkiler ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaşıldığında çözüm üretebilme, takımlarda veya bireysel çalışmalarda sorumluluk alabilme becerisi kazanmak |
6 |
Sözel, yazılı, sözsüz iletişim sürecinin tüm incelikleri konusunda bilgi sahibi olurlar. Aynı zamanda empati yapabilmeyi ve proaktif çalışmayı öğrenmek |
7 |
Sahip oldukları yabancı dil bilgisiyle günlük yaşamla ilgili konuları konuşabilme ve yazabilme yeteneğine sahip oldukları gibi aynı zamanda yeterli düzeyde temel ve mesleki yabancı dil bilgisiyle çalışacakları firmaların yeterliliklerini artırmak |
8 |
Hukukun temel kavramları, Türk yargı sistemi, iş hukukunun temel kavramları, iş sözleşmesinin sona ermesi konularında, iş sözleşmesinin düzenlenmesi ve tarafların yükümlülükleri hakkında bilgi sahibi olmak |
9 |
Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olup Cumhuriyetin temel değerlerini benimsemek |
10 |
Türk dillerinin tarihçesini ve yapısal özelliklerini bilmek ve Türkçeyi doğru kullanmanın bilincine ulaşmak |
11 |
Dijital içerik yönetiminde kullanılan programların detaylı bilgisine sahip olmak ve teorik bilgiyi uygulamaya dökmek |
12 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak |
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Temel Reklamcılık kavramlarına giriş, reklam nedir, reklamın tarihsel arka planı |
|
|
2 |
Reklamın özellikleri, reklam türleri, ve reklmaın özellikleriin kapsamlı olarak reklam uygulamaları, afişler, bilbordllar, filmler ve farklı sanat formların üzerinden örneklerle sınıf içi çalışmalarla açılması |
|
|
3 |
Reklamların başka disiplinlerle ilişkileri Reklam ve yaratıcılık arasındakş ilişki, Başarılı reklamların özellikler, Başarılı reklam metinlerinin incelenmesi, Reklam sloganı kısaca brief oluşturulması ve uygulamaları Bu bağlamda reklamların kapitalist sistem ve düzenek içinde toplumsal, kültürel ve sosyolojik bağlamda değerlendirilmesi. |
|
|
4 |
Reklamların marka değeri, jenerik statejiler, |
|
|
5 |
Reklam teorilerinin açılması , Başarılı reklamların hangi jenerik stratejiler ile ortaya konulduğu, reklam kampanyaları |
|
|
6 |
Reklam teorilerin tartışılması, Başarılı reklamların sınıf içi tartışmalarla çözümlenmesi |
|
|
7 |
Sınav öncesi konuların genel tekrarı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
14 |
2 |
28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
49 |
1 |
49 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
106
|
|
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
ÖÇ 11 |
ÖÇ 12 |
ÖÇ 13 |
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek