Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OMRS226 | Tarihi Yapıların Yeniden İşlevlendirilmesi | Ders | 2 | 4 | 3.00 | 3.00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, öğrencilere tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesi süreçlerini, yöntemlerini ve tasarım ilkelerini öğretmektir. Öğrenciler, tarihi yapıların mevcut durumunu değerlendirerek, kültürel mirasın korunması ve toplum ihtiyaçlarının karşılanması arasında bir denge kurmayı öğreneceklerdir.
Öğr. Gör. Dilruba Gökçe Ateş
1 | Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilme süreçlerini tanır. |
2 | Mevcut durumu değerlendirir ve /veya ihtiyaç analizi yapar. |
3 | Yeniden işlevlendirme projeleri için uygun tasarım prensiplerini belirler. |
4 | Başarılı yeniden işlevlendirme örneklerini analiz eder. |
5 | Yeniden işlevlendirme süreçlerinde koruma, sürdürülebilirlik ve estetik dengelerini gözetir. |
Birinci Öğretim
Yok
Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesinin tanımı ve önemi. Yeniden işlevlendirme sürecinde karşılaşılan zorluklar ve fırsatlar. Kullanım değişikliği: tarihsel, sosyal ve ekonomik boyutlar. Tasarım prensipleri: estetik, işlevsellik ve sürdürülebilirlik. Mevcut durumu değerlendirme ve ihtiyaç analizi. Başarılı örnekler ve uygulamalar. Proje geliştirme süreci: fikirden uygulamaya.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Tarihi yapıların yeniden işlevlendirilmesine giriş. | |||
2 | Yeniden işlevlendirme sürecinin aşamaları. | |||
3 | Tarihi yapıların korunması ve sürdürülebilirlik. | |||
4 | Estetik ve işlevsellik dengesi. | |||
5 | Kullanım değişikliğinin etkileri. | |||
6 | Mevcut durumu değerlendirme yöntemleri. | |||
7 | Başarılı yeniden işlevlendirme örnekleri. | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Proje geliştirme: fikir oluşturma. | |||
10 | Tasarım süreci ve uygulama. | |||
11 | Proje sunumu ve değerlendirme. | |||
12 | Proje sunumu ve değerlendirme. | |||
13 | Eleştirel değerlendirme ve tartışma. | |||
14 | Proje çalışmaları ve grup çalışması. | |||
15 | Final sınavı |
`Yeniden İşlevlendirme: Tarihi Yapılar ve Sürdürülebilirlik` - Fikret Kızıl `Tarihi Yapılar: Koruma ve Yeniden İşlevlendirme` - Metin Sözen `Adaptive Reuse: Preserving Our Past` - David A. H. Hinton `Mimari Restorasyonda Yeniden İşlevlendirme Yaklaşımları` - Ahmet Güneş
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |