GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
OTHU222 İşaret Dili Seçmeli Ders Grubu 2 4 3.00 2.00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı işitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.



1 Temel işaret dili becerilerini kazanabilme
2 İşaret dilinde temel iletişim kurallarını uygulayabilme.
3 Sağlık hizmetlerinde işaret dilini etkili bir şekilde kullanabilme.
4 İşitme engelli bireylerle profesyonel ve empatik iletişim kurabilme.
5 İşaret diliyle sağlıkla ilgili temel kavramları ifade edebilme.

Birinci Öğretim


Ön koşul olan ders yoktur.


Ek bir detay bulunmamaktadır.


Dersle ilgili içerik Haftalık Ders Ayrıntıları’nda verilmiştir.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş, Tanışma, Nezaket Kuralları
2 El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu
3 Aile ve çevresi,Vücudumuz,Sağlık
4 Fiiller,Sıfatlar,Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar
5 Duygular, Zaman ve Dilimleri
6 Yiyecek ve İçecekler
7 Taşıtlar ve Trafik, Renkler
8 Vize
9 Ev ve Ev Eşyaları
10 Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri
11 Bitkiler ve Hayvanlar
12 İsimler, Deyimler
13 Türkiye'nin İlleri ve Ülkeler
14 Genel değerlendirme
15 Final

Türk İşaret Dili: Temel Kavramlar ve Alıştırmalar - Şadiye Karahan, Anadolu Üniversitesi Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

15 iş günü staj süresi bulunmaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 5 3 15
Takım/Grup Çalışması 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 79

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek