| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
|---|---|---|---|---|---|---|
| OSAG178 | Hücre Biyolojisi ve Fizyoloji | Ders | 1 | 2 | 5.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir.
Öğr. Gör. Şeydanur DOĞAN
| 1 | Fizyolojinin tanımı, fizyolojik temel kavramları öğrenir. |
| 2 | Vücut sistemlerini işleyişleriyle birlikte öğrenir. |
| 3 | Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklayabilmesi |
| 4 | Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklayabilmesi |
| 5 | Hücre membranının yapısını ve görevlerini, kas tiplerinde kasılma mekanizmalarını tanımlayabilmesi |
| 6 | Kanın özellikleri ve kan hücrelerinin görevlerini, hemostaz, koagülasyon ve bağışıklık mekanizmalarını tanımlayabilmesi |
| 7 | Kalbin pompalama işlevini, kalp faaliyetlerinin ve dolaşımın düzenlenmesi ile ilgili fizyolojik mekanizmaları açıklayabilmesi |
| 8 | Solunumun fizyolojik mekanizmasını ve düzenlenmesini, kanda oksijen ve karbondioksitin taşınma yolları ile ilgili süreçleri açıklayabilmesi |
| 9 | Böbreğin görevlerini, idrarın oluşum mekanizmasını, sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesinin düzenlenmesinde yer alan temel mekanizmaları tanımlayabilmesi |
| 10 | Gastrointestinal kanalda besinlerin sindirim ve emilimi ile ilgili gerçekleşen olayları ve sindirim enzim/hormonlarının işlevlerini ayırt edebilmesi |
| 11 | Nöronların ve sinapsların özelliklerini, merkezi ve periferik sinir sisteminin işlevsel yapısını ve fonksiyonlarını açıklayabilmesi |
| 12 | Endokrin bezlerin ve hormonların fonksiyonlarını, hormonların az veya çok salgılanmaları durumunda meydana gelen işlev bozukluklarını tanımlayabilmesi |
Birinci Öğretim
ÖN KOŞUL OLAN DERS YOKTUR.
-
Bu ders kapsamında, İnsan vücudunun fizyolojik yapısı, Hücre yapıları, Kan fizyolojisi, Kardiyovasküler Sistem, Lenf Sistemi, Solunum Sistemi, Üriner Sistem, Gastrointestinal ve Sindirim Sistemi, Kas-Destek Sistemi, Endokrin Sistem, Sinir Sistemi konuları işlenecektir.
| Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Hücre Biyolojisi ve Fizyoloji’ye Giriş - 1 | ||
| 2 | Hücre Biyolojisi ve Fizyoloji’ye Giriş - 2 | ||
| 3 | Hücrenin Yapısı ve Görevleri -1 | ||
| 4 | Hücrenin Yapısı ve Görevleri -1 | ||
| 5 | Kan Fizyolojisi -1 | ||
| 6 | Kan Fizyolojisi -2 | ||
| 7 | Dolaşım Sistemi | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Lenf Sistemi | ||
| 10 | Solunum Sistemi | ||
| 11 | İskelet ve Kas Sistemi | ||
| 12 | Sindirim Sistemi | ||
| 13 | Boşaltım Sistemi | ||
| 14 | Endokrin ve Sinir Sistemi | ||
| 15 | Final Sınavı |
DERS NOTLARI-İNSAN FİZYOLOJİSİ KİTAP VE DÖKÜMANLARI
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 80 | 80 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 127 | ||
| ÖÇ 1 |
| ÖÇ 2 |
| ÖÇ 3 |
| ÖÇ 4 |
| ÖÇ 5 |
| ÖÇ 6 |
| ÖÇ 7 |
| ÖÇ 8 |
| ÖÇ 9 |
| ÖÇ 10 |
| ÖÇ 11 |
| ÖÇ 12 |