Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OMRS267 | Rölöve II | Ders | 2 | 3 | 5.00 | 2.00 |
Önlisans
Öğrencilere, mevcut modern ve tarihi yapının projesini kâğıda aktarabilmesi için gerekli olan ölçme teknikleri becerisi kazandırmak.
Öğr Göv Hatice Mansuroğlu
1 | Rölöve alma tekniklerini tanımlar. |
2 | Mevcut bir yapının projesini geleneksel ve optik ölçme teknikleri ile anlatır. s. |
3 | Rölöve alma teknikleri ile tarihi veya modern mevcut bir yapının projesini belirler. |
4 | . Rölöve alma teknikleri sayesinde projesi olmayan bir yapının ölçümünü yapar. |
5 | . Rölöve alma teknikleri sayesinde gerçeğe uygun ölçekli projeler inşa eder. |
İkinci Öğretim
Yok
Modern ve tarihi yapıların ölçülmesi, geleneksel ve optik ölçüm tekniklerinin tanıtılması, geleneksel ölçme yöntemlerinin açıklanması, sıfır çizgisinin çizilmesi, nirengi, plan kesitlerinin oluşturulması ve cephe araştırmaları konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi . | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma | ||
2 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı. | Tarihi yapıları koruma düşüncesinin gelişimi, korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri konu anlatımı | ||
3 | Kültür Varlıklarının Korunması ve Değerlendirilmesinde Rölöve Çalışmalarının Yeri. Rölövede Ölçü Alma ve Çizim Teknikleri, Geleneksel ve Gelişmiş Ölçüm Aletleri. Rölöve Çalışmalarında Ön Araştırma, Belgeleme ve Fotoğraflamanın Yeri... | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | ||
4 | Koruma Düşüncesinin Gelişimi, Korunacak Değerler, Tarihi Yapıyı İncelemede Temel Yaklaşımlar | Bir ölçülü plan krokisinin 1/50 ölçekli çizimi | ||
5 | Restorasyon ve İç Mimarlık, Tek Yapı Ölçeğinde Bozulmalar, Restorasyon öncesi Hazırlık Çalışmaları. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. . | ||
6 | Rölöve Teknikleri . | Rölöve tekniklerinin sınıf çalışması ile uygulanması; grup oluşturarak sınıf plan, kesit ve detay krokileri çıkarılması, ölçülendirilmesi. | ||
7 | Rölöve Teknikleri | Rölöve tekniklerinin sınıf çalışması ile uygulanması; Elde edilen sınıf plan, kesit ve detay krokisinin 1/50, 1/10 ölçekli çizimi | ||
8 | ARA SINAV | |||
9 | Rölöve Teknikleri | Bir ölçülü plan krokisinin 1/20 ölçekli çizimi. | ||
10 | Rölöve Teknikleri | Çalışılan mekanın ölçülü krokilerinin tashihi ve ölçekli plan çizimi | ||
11 | Rölöve Teknikleri | Bir ölçülü plan krokisinin 1/50 ölçekli çizimi. | ||
12 | Üniversite yerleşkesi içerisinde sirkülasyon alanının plan kroki çizimi ve ölçülerinin alınması. | Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma | ||
13 | Üniversite yerleşkesi içerisinde sirkülasyon alanının plan kroki çizimi ve ölçülerinin alınması. | Yüz yüze değerlendirme, verilen proje üzerinde grup çalışma | ||
14 | Final Sınavı /Proje Teslimi |
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi çevre koruma ve restorasyon. İstanbul: Yem Yayınevi. Uluengin, B. (1996). Rölöve. İstanbul: Yem Yayınevi. Aradhna, S. & Tanmay, R. (2010). Capacity Building for disaster management. New Delhi: Jnanada Prakashan.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Proje Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Sunma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
30 Gün staj /Proje teslim
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 134 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |