Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OASC270 | Mutfak Uygulamaları III | Ders | 2 | 4 | 6.00 | 3.00 |
Önlisans
Türkçe
Mutfak uygulamaları dersinin son aşaması, öğrencilerin Mutfak Uygulamaları I ve II derslerinde edindikleri becerileri pekiştirmelerine olanak tanır. Bu ders kapsamında gerçekleştirilecek a la carte uygulamaları, öğrencilerin gerçek iş ortamlarına en yakın deneyimi yaşamalarını sağlayarak, staj veya iş tecrübesi edinme süreçlerinde karşılaşabilecekleri zorlukları aşmalarına yardımcı olacaktır. Amaç, öğrencilerin sektöre adım attıklarında kendilerine güvenmelerini sağlamak ve verilen görevleri başarıyla yerine getirmelerine zemin hazırlamaktır. Böylece, öğrencilerimiz hem mesleki becerilerini geliştirecek hem de gerçek hayatta uygulama yapma fırsatı bulacaklardır.
Öğr. Gör. Selçuk Karaçam
1 | Gastronomi bilimi, yiyecek ve İçecek üretimi, gıda kimyası ve hijyeni, mutfak sanatları ve yönetimi konularında yeterli bilgiye sahip olmak ve kuramsal bilgileri yerinde kullanabilmek. |
2 | Mutfak Sanatları alanında gerek duyulan sanatsal bilgi ve becerileri profesyonel bir şekilde uygulayabilmek |
3 | Yiyecek üretimi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirebilmek |
4 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve karar verebilmek |
5 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilmek ve buna ilişkin değerlendirmeler yapabilmek |
6 | Görsel düşünme becerilerine sahip olmak ve görsel kavramları etkili bir şekilde aktarabilmek |
7 | Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek |
8 | Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin projeleri başlatabilmek ve bunlara liderlik edebilmek |
9 | Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek |
10 | Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarabilmek |
11 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek |
12 | Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarabilmek |
13 | Bir yabancı dili kullanarak Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek |
14 | Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanabilmek |
15 | Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin etik değerlere sahip olmak |
Birinci Öğretim
ön koşul yoktur
Haftalık ders içerikleri bölümünde yer alan kaynakların derse katılım sağlamadan önce okunması, derse hazırlık yapılarak gelinmesi önerilmektedir.
Bu dersin içeriği, öğrencilere gerçek a la carte mutfak deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır. Öncelikle, öğrenciler set-up hazırlığı yaparak mutfak ortamına hazırlık sürecini öğrenirler. Ardından, gelen siparişler doğrultusunda şefin marşlama sürecini takip eder ve belirlenen süre içinde siparişleri hazırlayıp servis etme görevini üstlenirler. Bu yapı, dersin gerçek bir restoran işletim planına göre tasarlanmasını sağlar ve öğrencilerin profesyonel mutfak ortamında karşılaşacakları durumları simüle ederek pratik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Sonuç olarak, öğrenciler sektöre daha donanımlı ve özgüvenle adım atma fırsatı bulurlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
2 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
3 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
4 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
5 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
6 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
7 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
8 | ara sınav | ara sınav | ||
9 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
10 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
11 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
12 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
13 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
14 | Ala Carte Menü Uygulama | Ala Carte Menü Uygulama | ||
15 | final sınavı | final sınavı |
Kaynak Kitaplar ve Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Uygulama/Pratik | 1 | 80 | 80 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 146 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |
ÖÇ 6 |
ÖÇ 7 |
ÖÇ 8 |
ÖÇ 9 |
ÖÇ 10 |
ÖÇ 11 |
ÖÇ 12 |
ÖÇ 13 |
ÖÇ 14 |
ÖÇ 15 |