Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OMRS162 | Eski Eserlerin Korunması ve Restorasyon İlkeleri II | Ders | 1 | 2 | 4.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Restorasyon projesinin hazırlanması ve restorasyon tekniklerini teorik anlatabilme becerilerini öğrencilere kazandırmaktadır.
Öğr.Gör. Ezgi Özdal Yarlığan
1 | Kültür varlıkları ile ilgili ulusal ve uluslararası temel yasal düzenlemeleri temel düzeyde uygulayabilecektir. |
2 | Tarihi çevreyi tanıma ve koruma prensiplerini ilişkilendirebilecektir. |
3 | Tek yapı koruma ve tarihi çevre arasındaki ilişkileri tarifleyebilecektir. |
4 | Tarihi anıtları ve yapıları belgelemek ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilecek ve uygulayacaktır. |
5 | Yapılardaki bozulmaları tespit edebilecek, müdahale yöntemlerini oluşturulabilecektir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Koruma kavramı ve boyutlarının tanımlanması, korunması gereken değerlerin tanımlanması ve sınıflandırılması, korunması gereken kültür varlıklarının koruma sorunlarının yasal çerçevede anlatılması ve bu çerçevenin geçirdiği evrimi irdelenmesi. Restorasyon öncesinde yapılan çalışmaları değerlendirebilme ve gerekirse korunma hakkında bilgi ve yorum yapabilmesi anlatılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma. Dersin kapsamının ve hedeflerinin tanıtılması. | |||
2 | 19. yüzyılın sonuna kadar koruma anlayışının evrimi, 19. yüzyıldan 1964 Venedik Kongresi’ne kadar koruma anlayışının gelişimi, 19. Yüzyıl Kuramları ile çağdaş bilimsel kuramların karşılaştırılması. | |||
3 | 1964'ten günümüze koruma konusundaki gelişmeler; koruma İle ilgili kurumlar, kuruluşlar ve uluslararası örgütlenme; Türkiye'de tarihsel değer koruma anlayışının evrimi. | |||
4 | Korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel ilkeler; koruma ölçütleri. Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler. | |||
5 | Endüstriyel ve modern mimarlık mirasının korunması. | |||
6 | Endüstriyel ve modern mimarlık mirasının korunması. | |||
7 | Tarihi çevre koruma düşüncesinin evrimi, tarihi çevrenin temel öğeleri, tarihi çevre koruma planlaması ve yapılı çevre analizleri | |||
8 | Ara Sınavı | |||
9 | Restorasyon öncesinde yapılan çalışmalar, tarihi ve arkeolojik araştırmalar, teknik araştırmalar, anıtın yasal statüsü. | |||
10 | Restorasyon projesinin hazırlanması. Rölöve, fotoğraflama, fotogrametri, analiz, restitüsyon ve restorasyon projesi. | |||
11 | Restorasyon projesinin hazırlanması. Rölöve, fotoğraflama, fotogrametri, analiz, restitüsyon ve restorasyon projesi. | |||
12 | Restorasyon teknikleri: temizleme, sağlamlaştırma, bütünleme, yeniden yapım, taşıma, arkeolojik restorasyon. | |||
13 | Tarihi çevrede yeni yapılaşma ve tarihi yapılarda çağdaş ekler. | |||
14 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme, yasalar ve koruma eğitimi. 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu. | |||
15 | Final SInavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
30 iş günü veya bitirme projesi teslimi
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
Performans | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 25 | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |