Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OMRS158 | Rölöve I | Ders | 1 | 2 | 5.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Yapı ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilme, analizlerini yapabilme, mevcut durumu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilmesi amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Hatice Mansuroğlu
1 | Rölöve kavramını ve rölöve alma tekniklerini açıklayabilecektir. |
2 | Restitüsyon ve restorasyon kavramlarını tanımlayabilecektir. |
3 | Fotoğraf çekerek rölöve altlığı oluşturabilecektir. |
4 | Tarihi bir yapının ölçümlerini doğru şekilde alabilecektir. |
5 | Basit bir planın ölçülerini kullanarak vaziyet planı, kat planı, kesit ve görünüş çizimleri oluşturabilecektir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Rölöve için gerekli çizim aletleri, geleneksel metotlarda rölöve yapımları ile fotogrametrik metotlar, fotoğraf ve dijital ortamda röleve yapımları, kroki teknikleri, izdüşüm metotları, rölöve çizimleri, parçadan kesit çıkarma vb. belgeleme sistemleri, rapor yazmaları - ölçme, kaydetme, eğerlendirme, ölçek kavramları anlatılmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, derste kullanılacak araç/gerecin tanıtılması (çşm, mira, şakül,) kullanım amaçları | |||
2 | İlgili terimler, kağıt boyutları seçimi, yazı ve işaretler, ölçeksiz kroki, ölçekli plan esasları | |||
3 | Çizgiler, anlamları, plan şeması oluşturma- taslak çıkarma, örtü ve geçişlerin planda ifadesi. | |||
4 | Plan rölövesi çıkarma, kesit, cephe alıştırmaları, detay çizimlerinde esaslar | |||
5 | Alan çalışması, basit rölöve krokilerinin çıkarılması ( çeşme, cami, han vs. ) | |||
6 | Alan çalışması, basit rölöve krokilerinin çıkarılması ( çeşme, cami, han vs. ) | |||
7 | Alan çalışması, küçük ölçekli yapıların- yapı parçalarının esaslı rölövenin (çeşme-mezar) çıkarılması | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Alan çalışmasında ele alınan yapılara ilişkin tespitlerin değerlendirilmesi / yönlendirilmesi… | |||
10 | Alan çalışmasında ele alınan yapılara ilişkin tespitlerin değerlendirilmesi / yönlendirilmesi… | |||
11 | Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi | |||
12 | Yürütülen çalışmaların sonlandırılması – değerlendirilmesi, Tarihi değer taşıyan yapılara ilişkin tespit çalışması ve alanda rölöve çalışması ( cami, han, vs). | |||
13 | Alanda yapılan tespitlerin, ölçekli olarak çizimi / eksiklerin tespiti | |||
14 | Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi, Alanda yapılan tespitlerin, ölçekli olarak çizimi | |||
15 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
30 iş günü veya bitirme proje ödevi
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Gösterme | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Rapor | 2 | 1 | 2 |
Performans | 20 | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |