Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
OMRS157 | Mimarlık Tarihi | Ders | 1 | 1 | 5.00 | 2.00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere mimarlığın tanımı, doğuşu, kaynağı, amacı, akımları, ve işlevinin işlendiği bu disiplin içinde mimarlık ile toplumun, şehirciliğin, fiziksel çevrenin ilişkileri, mimarlığın tanımı ve kavramları konularının anlatımı amaçlanmaktadır.
Öğr.Gör.Hatice Mansuroğlu
1 | Sanat ve mimari eserlerin genel üsluplarını değerlendirebilmek. |
2 | Mimarlık dönemlerinin özelliklerini açıklayabilme. |
3 | To be able to explain the features of architectural periods. |
4 | Mimari yapıların dekoratif ve taşıyıcı unsurlarını ayırt edebilmek. |
5 | To be able to examine architectural works in the history of civilization. |
İkinci Öğretim
Bu dersin çn koşulu yoktur.
Yok
Mimari Restorasyon eğitimi alan öğrencilere, Antik dönemden günümüze kadar olan dönemdeki egemen mimarlık kavramları ile tasarım ve inşa edilmiş örneklerle birlikte, Dünya mimarlığından seçilmiş örneklerin planlama, tasarım, strüktür, teknik, işlev, sosyal bağlam ve anlamları üzerinden analizini vermektir
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Mimarlığın tanımı; Tarih Öncesi Çağlar, Stonhenge, Göbeklitepe, Çatalhöyük, Mısır, Sümer, Yunan Mimarlığı | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
2 | Avrupa ve Anadolu-Tarih öncesi dönem | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
3 | Mezopotamya-Sümer ve Asur uygarlıkları - şehirlerin yükselişi | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
4 | Mezopotamya-Sümer ve Asur uygarlıkları - şehirlerin yükselişi | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
5 | Eski krallıktan Yeni krallığa Mısır’da Piramit ve Tapınaklar | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
6 | Ege Denizi ve Anadolu’da Bronz Çağ-Minos-Miken Uygarlıkları | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
7 | 1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Discussion, 4: Application | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
8 | ARA SINAV | |||
9 | Roman Kent Planlaması, Pompeii ve Roma | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
10 | Roma: İmparatorluk Dönemi | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
11 | Uzakdoğu uygarlıkları (Antik Hint, Geleneksel Çin ve Japon Mimarisi) | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
12 | Geç Roma’dan Bizans’a mimari | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
13 | GENEL TEKRAR | Anlatım | 1: Anlatım, 2: Soru-Yanıt, 3: Tartışma, 4: Uygulama | |
14 | FİNAL SINAVI |
Leland M. Roth, Mimarlığın Öyküsü Belkis Mutlu, Mimarlık Tarihi Ders Notları 1
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
30 iş günü veya bitirme proje teslimi
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 4 | 4 | 16 |
Beyin Fırtınası | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 15 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
ÖÇ 1 |
ÖÇ 2 |
ÖÇ 3 |
ÖÇ 4 |
ÖÇ 5 |