Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMMC250 | Çello IV | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Gizem YILGIN
1 | Çalgıda doğru duruş-oturuş ve Yay tutuş kavrama |
2 | Doğru yay tutuşu ve yayı farklı teknikler ile kullanabilme |
3 | Tüm teller üzerinde, sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi ve doğru ses duyumu. |
4 | Çeşitli sağ ve sol el teknikleriyle, bu tekniklerin beraberce- uyumlu bir şekilde icra edilebilmesi |
5 | Çeşitli sağ ve sol el tekniklerini bir bütün olarak içeren, Romantik Dönemden küçük parçaları doğru deşifre edebilme ve icra edebilme, kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur.
L. Marderovsky - Lessons In Cello Playing ( 2000 - Moskow )
Çello duruş pozisyonu, yay tutuşu ve yayın doğru bölünmesi. Tampere Sistem üzerinden, tüm parmakların birbirleriyle doğru ve dengeli etkileşimini sağlayacak- geliştirecek ve sol ele esneklik kazandıracak alıştırmalar, uygulamalar ve metodlar ile sol ele hakimiyet kazandırmak ve geliştirmek. Sağ el için çeşitli yay tutuş egzersizleri, yay çekme alıştırmaları (detache, legato, staccato, martle vb.. alıştıma ve çalışmalar. Sağ ve Sol elin bütünlüğünü sağlayan/ her iki eli farklı tekniklerle harmanlayan etüd-alıştırma ve parçalar. Dönemlere göre farklılık gösteren teknik uygulamayı kavramak. Deşifreyi geliştirmek. Büyük formda eserlerin formunu anlamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Sol elde açık pozisyonlar ve çift ses alıştırmaları, Melodik etüdler ve Romantik Dönem'den küçük parçalar ile teknik pekiştirme. J.S. Bach Cello Suite'lerden; farklı karakterde 2 bölüm Suite | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
2 | Yayı farklı teknikler ile akıcı ve esnek kullanabilme. Her iki elin de hakimiyetinin geliştirilmesi. J. S. Bach Suite'lerden, farklı karakterde 2 bölüm Suite. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
3 | J.S. Bach Cello Suite çalışmaları, Tüm tellerde sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi, doğru ses duyumu ve esneklik. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
4 | Romantik Dönemden küçük formda 1 eser üzerinde; deşifre çalışmaları, vibrato tekniği üzerine çalışmalar ve öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren alıştırma ve bunlara yönelik etüdler. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
5 | Romantik Dönemden küçük formda 1 eser üzerinde; deşifre çalışmaları, vibrato tekniği üzerine çalışmalar ve öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren alıştırma ve bunlara yönelik etüdler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
6 | Romantik Dönemden küçük formda 1 eser üzerinde; deşifre çalışmaları, vibrato tekniği üzerine çalışmalar ve öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren alıştırma ve bunlara yönelik etüdler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
7 | Yeni ritmik kalıplar ve vibrato üzerine çalışmalar, Romantik Dönemden küçük formda 1 eser üzerinde; deşifre çalışmaları, vibrato tekniği üzerine çalışmalar ve öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren alıştırma ve bunlara yönelik etüdler | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
8 | Yeni ritmik kalıplar ve vibrato üzerine çalışmalar, Sol elde açık pozisyonlar ve çift ses alıştırmaları, Romantik ve Barok Dönemi tanıma, Yeni ritmik kalıpları kavrama. | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
9 | Yeni ritmik kalıplar ve vibrato üzerine çalışmalar, Romantik ve Barok Dönemi tanıma, Yeni ritmik kalıpları kavrama. Do Anahtarı alıştırmaları | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
10 | Sol elde açık pozisyonlar ve çift ses alıştırmaları, Do Anahtarında Gam ve küçük 1 parça ile öğrenilenleri pekiştirme | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
11 | Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler , 2 veya 3 Diyezli Gam çalışmaları Vibrato çalışmaları, Barok ve Romantik dönem eserleri icrası | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
12 | Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler , 2 veya 3 Diyezli Gam çalışmaları Vibrato çalışmaları, Barok ve Romantik dönem eserleri icrası Do ve Fa anahtarlarını birarada işleyen kısa 1 etüd ve 1 parça | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
13 | Sol elde farklı pozisyonlarda, açık pozisyonlar ve çift Ses alıştırmaları Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler, 2 veya 3 Diyezli Gam çalışmaları, Barok ve Romantik dönem eserleri icrası Do ve Fa anahtarlarını birarada işleyen kısa 1 etüd ve 1 parça | Görsel - İşitsel - Dokunsal | ||
14 | Sol elde farklı pozisyonlarda, açık pozisyonlar ve çift ses ve sabit parmak alıştırmaları Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler, 2 veya 3 Diyezli Gam çalışmaları, Barok ve Romantik dönem eserleri icrası, Do ve Fa anahtarlarını birarada işleyen kısa 1 etüd ve 1 parça | Görsel - İşitsel - Dokunsal |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |