GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMMC250 Çello IV Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak


Öğr. Gör. Gizem YILGIN


1 Çalgıda doğru duruş-oturuş ve Yay tutuş kavrama
2 Doğru yay tutuşu ve yayı farklı teknikler ile kullanabilme
3 Tüm teller üzerinde, sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi ve doğru ses duyumu.
4 Çeşitli sağ ve sol el teknikleriyle, bu tekniklerin beraberce- uyumlu bir şekilde icra edilebilmesi
5 Çeşitli sağ ve sol el tekniklerini bir bütün olarak içeren, Romantik Dönemden küçük parçaları doğru deşifre edebilme ve icra edebilme, kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yoktur.


L. Marderovsky - Lessons In Cello Playing ( 2000 - Moskow )


Çello duruş pozisyonu, yay tutuşu ve yayın doğru bölünmesi. Tampere Sistem üzerinden, tüm parmakların birbirleriyle doğru ve dengeli etkileşimini sağlayacak- geliştirecek ve sol ele esneklik kazandıracak alıştırmalar, uygulamalar ve metodlar ile sol ele hakimiyet kazandırmak ve geliştirmek. Sağ el için çeşitli yay tutuş egzersizleri, yay çekme alıştırmaları (detache, legato, staccato, martle vb.. alıştıma ve çalışmalar. Sağ ve Sol elin bütünlüğünü sağlayan/ her iki eli farklı tekniklerle harmanlayan etüd-alıştırma ve parçalar. Dönemlere göre farklılık gösteren teknik uygulamayı kavramak. Deşifreyi geliştirmek. Büyük formda eserlerin formunu anlamak.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Sol elde açık pozisyonlar ve çift ses alıştırmaları, Melodik etüdler ve Romantik Dönem'den küçük parçalar ile teknik pekiştirme. J.S. Bach Cello Suite'lerden; farklı karakterde 2 bölüm Suite Görsel - İşitsel - Dokunsal
2 Yayı farklı teknikler ile akıcı ve esnek kullanabilme. Her iki elin de hakimiyetinin geliştirilmesi. J. S. Bach Suite'lerden, farklı karakterde 2 bölüm Suite. Görsel - İşitsel - Dokunsal
3 J.S. Bach Cello Suite çalışmaları, Tüm tellerde sol el parmakların tuşede paralel hareket edebilmesi, doğru ses duyumu ve esneklik. Görsel - İşitsel - Dokunsal
4 Romantik Dönemden küçük formda 1 eser üzerinde; deşifre çalışmaları, vibrato tekniği üzerine çalışmalar ve öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren alıştırma ve bunlara yönelik etüdler. Görsel - İşitsel - Dokunsal
5 Romantik Dönemden küçük formda 1 eser üzerinde; deşifre çalışmaları, vibrato tekniği üzerine çalışmalar ve öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren alıştırma ve bunlara yönelik etüdler Görsel - İşitsel - Dokunsal
6 Romantik Dönemden küçük formda 1 eser üzerinde; deşifre çalışmaları, vibrato tekniği üzerine çalışmalar ve öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren alıştırma ve bunlara yönelik etüdler Görsel - İşitsel - Dokunsal
7 Yeni ritmik kalıplar ve vibrato üzerine çalışmalar, Romantik Dönemden küçük formda 1 eser üzerinde; deşifre çalışmaları, vibrato tekniği üzerine çalışmalar ve öğrenilen tüm yay tekniklerini içeren alıştırma ve bunlara yönelik etüdler Görsel - İşitsel - Dokunsal
8 Yeni ritmik kalıplar ve vibrato üzerine çalışmalar, Sol elde açık pozisyonlar ve çift ses alıştırmaları, Romantik ve Barok Dönemi tanıma, Yeni ritmik kalıpları kavrama. Görsel - İşitsel - Dokunsal
9 Yeni ritmik kalıplar ve vibrato üzerine çalışmalar, Romantik ve Barok Dönemi tanıma, Yeni ritmik kalıpları kavrama. Do Anahtarı alıştırmaları Görsel - İşitsel - Dokunsal
10 Sol elde açık pozisyonlar ve çift ses alıştırmaları, Do Anahtarında Gam ve küçük 1 parça ile öğrenilenleri pekiştirme Görsel - İşitsel - Dokunsal
11 Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler , 2 veya 3 Diyezli Gam çalışmaları Vibrato çalışmaları, Barok ve Romantik dönem eserleri icrası Görsel - İşitsel - Dokunsal
12 Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler , 2 veya 3 Diyezli Gam çalışmaları Vibrato çalışmaları, Barok ve Romantik dönem eserleri icrası Do ve Fa anahtarlarını birarada işleyen kısa 1 etüd ve 1 parça Görsel - İşitsel - Dokunsal
13 Sol elde farklı pozisyonlarda, açık pozisyonlar ve çift Ses alıştırmaları Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler, 2 veya 3 Diyezli Gam çalışmaları, Barok ve Romantik dönem eserleri icrası Do ve Fa anahtarlarını birarada işleyen kısa 1 etüd ve 1 parça Görsel - İşitsel - Dokunsal
14 Sol elde farklı pozisyonlarda, açık pozisyonlar ve çift ses ve sabit parmak alıştırmaları Öğrenilen teknikleri içeren melodik etüdler, 2 veya 3 Diyezli Gam çalışmaları, Barok ve Romantik dönem eserleri icrası, Do ve Fa anahtarlarını birarada işleyen kısa 1 etüd ve 1 parça Görsel - İşitsel - Dokunsal



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek