GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMMC218 Dilsiz Kaval IV Seçmeli Ders Grubu 2 4 4.00 1.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak


Öğr. Gör. Batuhan Aydın


1 Dilsiz Kaval’da horlatma tekniğini kullanabilme.
2 Dilsiz Kaval’da 1. ve 2. perde düzenlerinde farklı horlatma tonlarını kullanabilme.
3 1, 2, 3 ve 4. kademeler arasında geçişler yaparak ses sahasını en etkin biçimde kullanabilme.
4 İcra edeceği eserlerde farklı horlatma tonlarını kullanarak etkili sunum yapabilme.

Birinci Öğretim



Yoktur.


1. kademe / register, Horlatma tekniğine giriş. Horlatma tekniğinin geliştirilmesine yönelik uzun ses çalışmaları.1. perde düzeninde 1 oktav içerisinde horlatma tekniğine yönelik egzersizler. Farklı horlatma tonları elde etmeye yönelik dudak hâkimiyetini geliştirme çalışmaları. Horlatma tekniğinin Türk Halk Müziği repertuarından seçilen eserler üzerinde 1. ve 2. perde düzenlerinde uygulanması.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Horlatma tekniğine giriş Görsel-İşitsel-Dokunsal
2 Horlatma tekniği için serbest uzun ses çalışmaları Görsel-İşitsel-Dokunsal
3 Horlatma tekniği için ölçülü uzun ses çalışmaları Görsel-İşitsel-Dokunsal
4 Horlatma tekniği için kısa etütler Görsel-İşitsel-Dokunsal
5 Horlatma tekniğinin geliştirilmesine yönelik 1 oktavlık alan içerisinde egzersizler – 1 Görsel-İşitsel-Dokunsal
6 1 oktavlık alan içerisinde horlatma tekniğinin geliştirilmesine yönelik egzersizler – 2 Görsel-İşitsel-Dokunsal
7 Farklı horlatma tonları elde edebilmeye yönelik dudak hakimiyeti geliştirme çalışmaları - 1 Görsel-İşitsel-Dokunsal
8 Farklı horlatma tonları elde edebilmeye yönelik dudak hakimiyeti geliştirme çalışmaları 2 Görsel-İşitsel-Dokunsal
9 Dilsiz Kaval’da 1. – 4. kademeler arası geçişli geniş etütler 1 Görsel-İşitsel-Dokunsal
10 Dilsiz Kaval’da 1. – 4. kademeler arası geçişli geniş etütler 2 Görsel-İşitsel-Dokunsal
11 Horlatma tekniğine yönelik repertuar çalışmaları 1 Görsel-İşitsel-Dokunsal
12 Horlatma tekniğine yönelik repertuar çalışmaları 2 Görsel-İşitsel-Dokunsal
13 1. – 4. kademeler arası geçişlere yönelik repertuar çalışmaları 1 Görsel-İşitsel-Dokunsal
14 1. – 4. kademeler arası geçişlere yönelik repertuar çalışmaları 2 Görsel-İşitsel-Dokunsal

TRT,1991. Türk Halk Müziği Repertuarı Kitabı, Ankara: TRT Müzik Dairesi Yayınları. Açın, Cafer. 1994. Enstrüman Bilimi, İstanbul. Sarısözen Muzaffer. 1962. Türk Halk Müziği Usulleri, Ankara: Posta Matbaası, Yurtçu, Cihan. 2006. Bir performans Aracı Olarak Kaval ve Teknik Gelişimi, İstanbul: İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanatta Yeterlik Tezi. Akdemir, Kemal. 2006. Dört Yıllık Müzik Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Konservatuarlarda Dilksiz Çoban Kavalı Çalma Teknikleri ve Eğitim Müfredatı, İstanbul: Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek