Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMMC231 | Keman III | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
Kemanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Keman repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonları ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması.Oda müziği gruplarıyla ilk ve orta öğretim kurumlarında yapılacak küçük dinletilerle öğrendiklerini sergileyebilmeleri. Keman tarihi ve ilgili yaylı çalgılarla bilimsel ve akademik araştırmalara katkı sağlanması.
Öğr.Gör.Ezgi Yürümez
1 | 4. ve 5. pozisyon çalışmaları. C.Flesch Gam çalışmaları. |
2 | Kreutzer, Dont ya da öğrencinin seviyesine uygun ise Paganini 24 Kapris çalışmaları. |
3 | Mozart konçertolar ve kadansları. |
4 | Mozart konçertolar ve kadansları. |
5 | Romantik dönem keman sonatları. |
6 | Romantik dönem keman sonatları. |
7 | J.S.Bach solo sonat ve partitalar. |
8 | J.S.Bach solo sonat ve partitalar. |
9 | J.S.Bach solo sonat ve partitalar. |
10 | Ulvi Cemal Erkin, Ekrem Zeki Ün gibi Türk bestecilerinin keman yapıtları. |
11 | Ulvi Cemal Erkin, Ekrem Zeki Ün gibi Türk bestecilerinin keman yapıtları. |
12 | Ulvi Cemal Erkin, Ekrem Zeki Ün gibi Türk bestecilerinin keman yapıtları. |
13 | Yukarıda belirtilen eserlerden bir repertuvar ile sınava hazırlık. |
14 | Yukarıda belirtilen eserlerden bir repertuvar ile sınava hazırlık. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Öğrencilerin teknik kapasitelerinin gelişiminin yanı sıra sahne ve orkestra ( topluluk ) repertuvarına hazırlanması. Sanat etkinliklerine katılımın desteklenmesi. Keman icrasının teorik yanı dışında fiziksel ve psikolojik desteğin sağlanması.
Tüm tellerde dördüncü poziyona kadar temiz ses üretimi üç oktav gam ve arpej icraları. Sağ ve sol el teknik çalışmaları. Eserlerin dönemlerine uygun icraları için stil çalışmaları. Romantik dönem konçerto ve sonat icraları. W.A.Mozart Keman Konçertolarından No:3-4
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Gam çalışmalarında entonasyon ve pozisyon geçişleri hakkında detalı açıklama tekrarlı uygulamalar. Dört parmağın beraber kullanıldığı etütler – Buselik çeşnisi ile. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
2 | Dönem stilleri üzerinde genel bilgi ve seçilen dönem bestecisi üzerine araştırma. Buselik çeşnisi ile çalınan küçük şarkılar, saz semaileri. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
3 | J.S.Bach üzerinden barok dönem icrası ve süslemeleri hakkında bilgi. Re minör partita bölümlerine başlangıç. Küçük halk şarkıları ile melodik çalışmalar. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
4 | Seçilen eserlerin içeriğine destek sağlayacak olan bir Dont etüd ile teknik yatkınlığın oluşturulması. Çargah ve Buselik çeşnileri ile etüdler. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
5 | Yeni repertuvara eklenen eserlerin tekrarı. Eserler üzerinden nüans çalışmaları. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
6 | Yeni repertuvara eklenen eserlerin tekrarı. Eserler üzerinden nüans çalışmaları. Rast makamı hakkında temel bilgiler, örnek aranağmeler. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
7 | Romantik dönem keman sonatlarından yapılan seçin üzerinden piyano ile eşlik ve müzikal çalışmalar. Müzikal cümlelerin sağ el kullanımı ile desteklenmesi,öğretilmesi. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
8 | Romantik dönem sonatlarının hızlı bölümleri üzerinde çalışmalar. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
9 | Rast makamında 2.şarkının deşifresi ve parmak pozisyonları | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
10 | Sonatların yorumlanması üzerine yapılan çalışmaların tekrarı. Basit makamlardaki saz semailerine örnekler ile repertuvarın genişletilmesi. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
11 | Klasik dönem stili ve Mozart konçerto kadansları üzerine çalışmalar. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
12 | Klasik dönem stili ve Mozart konçerto kadansları üzerine çalışmalar. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
13 | Oluşturulan repertuvar üzerinden tekrar ve sınava hazırlık. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. | ||
14 | Oluşturulan repertuvar üzerinden tekrar ve sınava hazırlık. | Görsel-İşitsel-Dokunsal. |
Hrimaly Scale Studies, Flesch Scale System, Suzuki Volume 1-2, Galamian – Contemporary Violin Technique, T.R.T Nota Arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 | |
ÖÇ 7 | |
ÖÇ 8 | |
ÖÇ 9 | |
ÖÇ 10 | |
ÖÇ 11 | |
ÖÇ 12 | |
ÖÇ 13 | |
ÖÇ 14 |