Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMMC221 | Kemane III | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
Eğitimin her türünde olduğu gibi çalgı eğitiminde de, amaç belirleme ve bu amaç doğrultusunda yürütülecek sistemli bir çalışma, sonuca ulaşmadaki en doğru yoldur. • Temel meslek dersi niteliğinde olan çalgı dersinin eğitiminde öncelikli olarak, öğrencinin çalgısını tanıması. • Yay egzersizlerinin öğretilmesi. • Parmak egzersizlerinin klavye üzerinde uygulanması. • Temel meslek dersi kapsamında yeralan solfej ve repertuar derslerini destekleyici bir icra becerisi kazanması amaç edinilmiştir.
1 | Bölümlü yay uygulamalarını kavrayabilme. |
2 | Farklı nota değerlerindeki ezgi kalıplarıyla ezgi çizgilerinin inici ve çıkıcı değerlerini kavrama. |
3 | Ezgi icrasındaki ‘kalış’ hissini oluşturabilme. |
4 | Parmak permutasyon çalışmalarıyla, parmak kullanım becerisini kazanma. |
5 | Karakteristik ‘si bemol ’ sesini içeren küçük ezgi örneklerini icra edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Sekizlik, onaltılık ve otuz ikilik değerlerde sesli ve sessiz sürelerle yay çalışmaları.Ezgi çizgilerinin inici ve çıkıcı dengeleriyle, yayda akıcılığın sağlanması.Arızasız, farklı seslerde karar veren basit usuldeki ezgi örnekleri üzerinde kalış çalışmaları.“Sib2” donanımlı egzersizlere geçiş.İlgili ezgi örneğinin çekirdek melodisini ve ardından ezgiyi seslendirme.Ardışık ve atlamalı seslerle karışık temrinler üzerinde yay uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Birlik ve ikilik değerlerle bölümlü yay uygulamaları. | |||
2 | Dörtlük ve sekizlik değerlerle bölümlü yay uygulamaları. | |||
3 | Onaltılık ve otuz ikilik değerlerle bölümlü yay uygulamaları. | |||
4 | Arızasız ezgi kalıplarıyla çalışmalar. | |||
5 | Arızasız ezgi kalıplarıyla çalışmalara devam. | |||
6 | Sib sesine yönelik temrinlerle çalışmalar. | |||
7 | Sib donanımlı ezgi örneklerinin çekirdek melodileriyle çalışmalar. | |||
8 | Sib donanımlı ezgi örnekleriyle çalışmalar. | |||
9 | 3, 5 ve 6 zamanlı, karmaşık olmayan ezgi örnekleriyle çalışmalar. | |||
10 | 3 ve 9 zamanlı, karmaşık olmayan ezgi örnekleriyle çalışmalar. | |||
11 | Örnek ezilerle kalış çalışmaları. | |||
12 | Sıralı ve sıralı olmayan parmak kullanımıyla (ardışık ve atlamalı) yayda akıcılık ve denge çalışmaları. | |||
13 | Sıralı ve sıralı olmayan parmak kullanımıyla (ardışık ve atlamalı) yayda akıcılık ve denge çalışmaları. Serbest usulde çalışmalar | |||
14 | 2 oktavlık sahada, öğrenilen dizilerle bölümlü yay uygulamaları. |
TRT, Türk Halk Müziği Repertuarı Kitabı, Müzik Dairesi Başkanlığı, Ankara 1991. AÇIN, Cafer; Enstrüman Bilimi, Yenidoğan Basımevi, İstanbul, 1994 ÇİNE, Hamit ; Burdurdan Damlalar,İzmir, 199? GAZİMİHAL, M.Ragıp; Iklığ, Ses ve Tel Birliği Yayınları, Ankara, 1958 KAYMAK, Mansur; Türk Halk Müziği ve Oyunları, Ankara , 1982 SARISÖZEN, Muzaffer; T.Halk Musikisi Usulleri, Resimli, Posta Matbaası, Ltd. Ankara,1962. TRT Müzik Dairesi Yayınları, Türk Halk müziği repertuarından seçmeler, Ankara, 1998. T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları; THM Çalgı Bilgisi, Ankara 1989
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |