Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ349 | Klarnet V | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Sefa Yaşar
1 | Farklı tonlarda eser icrasının öğrenimi |
2 | Süsleme ve artikülasyon uygulamalarının öğrenimi. |
3 | High register ses sahalarında majör ve minör tonların uygulanabilmesi |
4 | İcrada artikülasyon kullanımı ve düet-trio eserlerin icra şekillerinin öğrenimi. |
5 | Sonat formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi |
6 | Piyano eşlikli eserlerin icrasının öğrenilmesi |
7 | Konçerto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi |
8 | Peşrev formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi |
9 | Saz semaisi formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi |
10 | Sirto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi. |
Birinci Öğretim
-
-
High register ses sahası diyatonik perdelerin icrası High register ses sahası kromatik perdelerin icrası Farklı tonlarda majör-minör tonlarda uygulama Artikülasyon ve süslemelerin uygulanması Solo, Düet ve Trio eserlerin icrası Sonat ve Konçerto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi Türk müziği uygulamasının öğrenilmesi Türk müziği formların analizi ve icrasının öğrenilmesi: Peşrev / Saz Semaisi / Sirto
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Klasik batı müziği:Sonat Formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi// Türk müziği: Türk müziği aralık uygulamalarının pratiği | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
2 | Sonat Formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi// Türk müziği: Türk müziği aralık uygulamalarının pratiği | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
3 | Sonat Formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi//Türk müziği: Türk müziği aralık uygulamalarının pratiği | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
4 | Bazı etütlerin icrası: P. MIMART, J. LANCELOT – 20 Etudes pour Clarinette Vol. I ‐ II (G. Billaudot, Paris) A. MAGNANI – 10 Etudes Caprices (A. Leduc, Paris)// Türk Müziği: "Dü-Şems"- Beste-i Kadîm Rast Peşrev icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
5 | Bazı etütlerin icrası: P. MIMART, J. LANCELOT – 20 Etudes pour Clarinette Vol. I ‐ II (G. Billaudot, Paris) A. MAGNANI – 10 Etudes Caprices (A. Leduc, Paris)// Türk Müziği: Tatyos Efendi Rast Peşrev icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
6 | Piyano eşlikli eserlerin icrası: R. SCHUMANN – 3 Romances Op.94 (G. Billaudot, Paris)// Türk Müziği: Benli Hasan Ağa Rast Peşrev | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
7 | Piyano eşlikli eserlerin icrası: R. SCHUMANN – 3 Romances Op.94 (G. Billaudot, Paris)// Türk Müziği: Benli Hasan Ağa Rast Peşrev ve Rast taksim çalışması | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
8 | Ara Sınav (Vize) | - | ||
9 | Konçerto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi// Türk müziği: Saz semaisi formunun analizi ve icrasına öğrenilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
10 | Konçerto formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi// Türk müziği: Benli Hasan Ağa- Rast Saz Semai icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
11 | Konçerto icrasının pratiği: F. BUSONI – Concertino (Ed. Breitkopf&Hartel Musikverlag, Leipzig)// Türk müziği: Refik Fersan - Rast Saz Semaisi icrası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
12 | Konçerto icrasının pratiği: F. BUSONI – Concertino (Ed. Breitkopf&Hartel Musikverlag, Leipzig)// Türk müziği: Medhal/Peşrev/Saz semaisi formlarının karşılıklı analizi ve icra detaylarının öğrenilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
13 | Konçerto icrasının pratiği: İ. TAVİLOĞLU – Concerto Op.12 (1979)// Türk müziği: "Sirto" formunun analizi ve icrasının öğrenilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği | |
14 | Konçerto icrasının pratiği: İ. TAVİLOĞLU – Concerto Op.12 (1979)// Türk müziği: İsmail Hakkı Bey- Rast Sirto | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterip Yaptırma Tekniği |
1. Hyancinthe Klosé Clarinet Method 2. Carl Baermann Clarinet Method 3. P. Jeanjean Clarinet Method 4. Magnani Clarinet Method 5. Robert Stark Clarinet Method
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 | |
ÖÇ 7 | |
ÖÇ 8 | |
ÖÇ 9 | |
ÖÇ 10 |