Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ337 | Keman V | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Kemanın tarihsel süreçleri ve fiziksel yapısı hakkında bilgi kazandırmak. Müzikal bilgi ve becerilerin meslek hayatına adapte edilmesi. Keman repertuvarı hakkında bilgi kazandırmak. Keman tutuş pozisyonları ve ses üretiminin sağlıklı bir şekilde icrası. Eşlik ve solistlik bilinci kazandırılması.Oda müziği gruplarıyla ilk ve orta öğretim kurumlarında yapılacak küçük dinletilerle öğrendiklerini sergileyebilmeleri. Keman tarihi ve ilgili yaylı çalgılarla bilimsel ve akademik araştırmalara katkı sağlanması.
Öğr.Gör.Ezgi Yürümez
1 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
2 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
3 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
4 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
5 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
6 | Kemanda sağ el yay tekniklerinin tümünün eserler içerisinde uygulanır seviyede olması için çalışmalar. 2.5.pozisyon geçişleri üzerine yazılan etütlerin icrası. Kreutzer, Rode. Dont etütlerden her hafta düzenli olarak performans sağlanması. 3 oktav gam çalışmaları. Ton, müzikalite ve entonasyon üzerine çalışmalar. |
7 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
8 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
9 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
10 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
11 | Öğrencinin seviyesine uygun barok,klasik ve romantik dönem konçertolarının icrası. Parmak güçlendirme ve yay tekniği egzersizleri. |
12 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. |
13 | . Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. |
14 | Final performansına hazırlık. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Öğrencilerin teknik kapasitelerinin gelişiminin yanı sıra sahne ve orkestra ( topluluk ) repertuvarına hazırlanması. Sanat etkinliklerine katılımın desteklenmesi. Keman icrasının teorik yanı dışında fiziksel ve psikolojik desteğin sağlanması.
Tüm tellerde dördüncü poziyona kadar temiz ses üretimi üç oktav gam ve arpej icraları. Sağ ve sol el teknik çalışmaları. Eserlerin dönemlerine uygun icraları için stil çalışmaları. Romantik ve klasik dönem konçerto ve sonat icraları.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
2 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
3 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
4 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
5 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
6 | Kemanda tüm pozisyonlar ve geçişleri üzerine çalışmalar. Bu geçişlerin eserler üzerinde rahat uygulanabilmesi adına uygun repertuvarın belirlenmesi. Entonasyon ve gam çalışmaları. Kemanda sağ el yay teknikleri üzerine çalışmalar. J.S.Bach La Min ve Mi Maj. keman konçertoları. Kreutzer, Rode, Sitt, Dont etütler. N.Paganini Kapris No.16. Schradieck egzersizler. Öğrencinin seviyesine uygun olacak şekilde Mendelssohn, Barber ve Kuchler Keman Konçertoları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
7 | Seçilen konçertolar ve piyanolu eserler üzerinde müzikal stil ve yorum çalışmaları. R.Schumann re min. keman sonatı, W.A. Mozart K.304 keman sonatı. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
8 | Seçilen konçertolar ve piyanolu eserler üzerinde müzikal stil ve yorum çalışmaları. R.Schumann re min. keman sonatı, W.A. Mozart K.304 keman sonatı. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
9 | J.S.Bach solo sonat ve partitalardan bölümler. Barok dönem stiline uygun şekilde yorum çalışmaları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
10 | J.S.Bach solo sonat ve partitalardan bölümler. Barok dönem stiline uygun şekilde yorum çalışmaları. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
11 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
12 | Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönemleri içeren eserler ve dönem stillerine uygun şekilde icra yeteneğinin kazandırıldığı repertuvar ile dönemler ve formlar arasında bir bütünlük sağlanması. Değişik döneme ait bu eserlerin icrasında kondisyon ve yetkinlik kazanılması. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
13 | Final performansına hazırlık. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. | ||
14 | Final performansına hazırlık. | Görsel-,İşitsel,Dokunsal. |
Hrimaly Scale Studies, Flesch Scale System, Suzuki Volume 1-2, Galamian – Contemporary Violin Technique, T.R.T Nota Arşivi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 | |
ÖÇ 6 | |
ÖÇ 7 | |
ÖÇ 8 | |
ÖÇ 9 | |
ÖÇ 10 | |
ÖÇ 11 | |
ÖÇ 12 | |
ÖÇ 13 | |
ÖÇ 14 |