Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ211 | Halk Müziği Bilgileri II | Ders | 2 | 3 | 2.00 | 2.00 |
Lisans
• Dünyada ve Türkiye’de, geleneksel müzik araştırmaları çerçevesinde yer alan; doğrudan ve dolaylı bilim dalları ile biçimlenen ve farklı adlandırmalarla tanımlanan geleneksel müzik, tür, biçim ve çeşitlerini öğrenciye tanıtmak, bilgilendirmek ve bu konuda gerekli donanımı sağlamak, • Gerek alan araştırmaları, gerekse tarihi yazılı kaynaklar yoluyla tespit edilen Türk Müziği’nin şehir ve köy halk yaşantısına dayalı geleneksel tür ve çeşitlerini, karakteristik müzikal yapıları ile birlikte ve genel hatlarıyla öğrencilere tanıtmak ve onları bu yolla bilgilendirmek.
1 | Türkiye ve dünyadaki geleneksel müzik, tür, biçim ve çeşitlerini tanıma, |
2 | Türk Müziği’nin şehir ve köy halk yaşantısına dayalı geleneksel tür ve çeşitlerini öğrenme, |
3 | Türk Müziği’nin şehir ve köy halk yaşantısına dayalı karakteristik müzikal yapılarını öğrenme. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Dünyada ve Türkiye’de halk müziği kavramları ve çalışma yöntemleri. Dünyada ve Türkiye’de halk müziği çalışmaları. Halk müziklerinin salana tespit yöntemleri ve alan teknolojisi. Transkripsiyon, ikonografik kaynaklar, yazılı kaynaklarda halk müziklerinin tespiti. Sınıflandırmalar, Türk Halk Müziği’nin yaygınlık sahası, kaynakları. Anonim halk müziği, aşık müziği, epizodik müzik, tasviri müzik, müzikal tür, çeşit ve biçimleri.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Halk müziği kavramı. Halk müziğinin folklor, etnografya, antropoloji, sosyoloji, müzikoloji, organoloji, etnoloji ve etnomüzikoloji ile ilişkisi. | ||
2 | Halk ve halk kültürü kavramları içinde gelenek, görenek, örf, adet, töre, an’ane gibi manevi kavramlar. | ||
3 | Türkiye ve dünyada halk müziği çalışmaları. Bela Bartok örneği. | ||
4 | Türk halk müziğinin yaygınlık sahası, kaynakları, yayılış biçimleri, işlediği konular. | ||
5 | Türk Halk Müziği’nin kaynakları. Anonim halk müziği, aşık müziği, epizodik müzik, tasviri müzik. Muzaffer Sarısözen örneği. | ||
6 | Organoloji ve Ali Rıza Yalgın'ın organolojiye katkıları | ||
7 | Türk Halk Müziği’nin edebi yapısı, türler ve biçimler. Hece vezinli türler: Mani, hoyrat, bayatı, koşma, semai, güzelleme, koçaklama, destan, ağıt. | ||
8 | Cumhuriyet dönemi müzik reformları | ||
9 | Türk Halk Müziği’nde tür, form ve çeşitleme kavramları ve derleme | ||
10 | Türk Halk Müziği formları: teknik gruplaması ve ritmik serbestlik karakterleri. | ||
11 | Halk müziği çalgılarına genel bakış | ||
12 | Halk müziği mızraplı çalgıları | ||
13 | Halk Müziği nefesli çalgılar | ||
14 | Halk Müziği yaylı çalgıları |
Altay, Gökçe. Halk Müziği Kaynaklarından Yeni Bir Sanat Müziğinin Yaratılışı: BÉLA BARTÓK, 2014 İrten, Sinem., Sazak, Nilgün. OSMANLI MODERNLEŞME DÖNEMİNDEN CUMHURİYETE: “TOPLUMSAL DÖNÜŞÜM SÜREÇLERİNDE, DEVLETİN MÜZİĞE MÜDAHALESİ 2018 Yükselsin, İbrahim Yavuz. Bir ‘Kültürel Aracı’ Olarak Muzaffer Sarısözen ve Erken Cumhuriyet Döneminde ‘Türk Halk Müziği’nin Yeniden İnşasındaki Rolü. 2015 Tetik, Seher. ALİ RIZA YALGIN’IN ORGANOLOJİ’YE KATKILARI 2017 Picken, Laurence. Folk Musicial Instruments of Turkey 1975, Oxford Press
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 |