GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ139 Saksafon I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 2.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak


Öğr. Gör. Sefa Yaşar


1 Saksafon hakkında genel teknik bilgilere sahip olma
2 Enstrüman tutuş, oturuş, üfleme pozisyonu ve diyafram kullanım tekniklerini öğrenme
3 Low ve Middle ses sahalarında majör ve minör tonların uygulanabilmesi
4 İcrada artikülasyon kullanımı ve düet-trio eserlerin icra şekillerinin öğrenimi.

Birinci Öğretim


-


-


Enstrüman hakkında genel teknik bilgiler Enstrüman tutuş, oturuş ve üfleme pozisyonunun öğrenimi Üfleme ve diyafram kullanım tekniklerinin öğrenimi Low register ses sahası parmak diyatonik perde uygulamaları Low register ve middle register ses sahaları diyatonik perde uygulamaları Low ve Middle ses sahaları kromatik perde uygulamaları 4, 5, 6, 7, 8’li aralıkların icrası Mekanizm egzersizleri Throat perde geçiş öğrenimi Artikülasyon uygulaması Süsleme uygulaması Düet ve trio çalışmaları 12 tonda transpoze uygulamalarının öğrenimi


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Enstrüman hakkında genel teknik bilgiler. Görsel-İşitsel-Dokunsal
2 Enstrüman tutuş, oturuş ve üfleme pozisyonu Görsel-İşitsel-Dokunsal
3 Üfleme ve diyafram kullanım teknikleri. Görsel-İşitsel-Dokunsal
4 Low register ses sahası diyatonik perde egzersizleri Görsel-İşitsel-Dokunsal
5 Low register ve middle register ses sahaları diyatonik perde egzersizleri Görsel-İşitsel-Dokunsal
6 Middle register ve throat ses sahaları kromatik perde egzersizleri Görsel-İşitsel-Dokunsal
7 3, 4, 5, 6, 7, 8’li aralık egzersizleri Görsel-İşitsel-Dokunsal
8 Ara Sınav (Vize) -
9 Mekanizm egzersizleri Görsel-İşitsel-Dokunsal
10 Throat perde geçişi egzersizleri Görsel-İşitsel-Dokunsal
11 Artikülasyon egzersizleri: detache, staccato, legato Görsel-İşitsel-Dokunsal
12 Majör, Doğal minör, Armonik minör, Melodik minör kavramları ve dizi çalışma yöntemleri Görsel-İşitsel-Dokunsal
13 Do Majör-La Minör dizi çalışması ve örnek eserlerin icrası Görsel-İşitsel-Dokunsal
14 Solo, düet ve trio eserlerin icrası Görsel-İşitsel-Dokunsal

Hyancinthe Klosé Saxophone Method W. Hovey Saxophone Method Paul de Ville Saxophone Method John O'neill Saxophone Répertoire John Harle The Saxophone



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek