GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ131 Piyano I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 2.00

Lisans


Türkçe


- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - Öğrencilerin ileri düzeyde piyano çalabilmesini ve müzikal ve teknik gelişimlerini arttırmalarını sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek


Prof.Dr. Özlem Ömür, Doç. Emine Bilir Eyüpoğlu, Doç. Verda Karaçil Cerit


1 Piyanoda orta ve ileri düzey teknik becerileri sağlama
2 Piyanoda müzikal ifadeyi geliştirme
3 Piyano repertuarını ve literatürünü tanıma
4 Piyanoda dönem ve stil özelliklerini bilme, piyano edebiyatına hakim olma
5 Eserin farklı icracılardan dinlenmesi, farklı fikirleri değerlendirme,

Birinci Öğretim


Yoktur.


-


Piyano Dersi Öğretim Programı uygulanırken öğretmenler ilk olarak öğrencilerinin temel müzik eğitimlerinin boyutunu ve bu eğitim sürecinde nelerin öğrenildiğini tespit etme yoluna gitmelidir. Gerek teorik, gerekse uygulamaya dönük muhtemel öğrenilmiş becerilerin var olup olmadığının tespiti, dersin sağlıklı biçimde başlayıp devam etmesinde önem taşımaktadır. Daha önceden öğrenilmiş olan temel konular dikkate alınarak yapılacak kısa bir durum tespiti ile öğrencilerin ne bildiği belirlenmiş ve bu yolla öğretmenin başlangıç aşamasındaki işi de kolaylaşmış olur. Bildiği bilgilerin işe yarayacağını ya da öğrenmiş olduklarının öğreneceği bilgilere temel teşkil edeceğini kavrayan öğrencinin derse yönelik motivasyonu da artacaktır.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Eserin belirlenmesi ve deşifresi Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
2 Performansa hazır hale getirilmesi Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
3 Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
4 Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
5 Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
6 Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
7 Sınav Provası Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
8 Vize Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
9 Eserin belirlenmesi ve deşifresi Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
10 Performansa hazır hale getirilmesi Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
11 Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
12 Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
13 Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -
14 Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi Görsel-İşitsel-Dokunsal Gösterim- anlatım- uygulama -

Beyer, Burkard, Ferdinand. Vorschule im Klavierspiele opus 101. Edition Peters Bastien, James. 1974. Piano Literature Volume One. USA.General Words & Music Co.-Neil Kjos Jr. Czerny, Carl. Practical Method For Beginners on the Pianoforte. Published by G. Schirmer Jarret, Keith. 1997. The Piano Book.USA: Buying & Owning A New Or Used Piano Snell Keith. 1997. Piano Repertoire Level 1-2, San Diego: Neil A.Kjos Music Company,Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserleri.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek