Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ131 | Piyano I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - Öğrencilerin ileri düzeyde piyano çalabilmesini ve müzikal ve teknik gelişimlerini arttırmalarını sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek
Prof.Dr. Özlem Ömür, Doç. Emine Bilir Eyüpoğlu, Doç. Verda Karaçil Cerit
1 | Piyanoda orta ve ileri düzey teknik becerileri sağlama |
2 | Piyanoda müzikal ifadeyi geliştirme |
3 | Piyano repertuarını ve literatürünü tanıma |
4 | Piyanoda dönem ve stil özelliklerini bilme, piyano edebiyatına hakim olma |
5 | Eserin farklı icracılardan dinlenmesi, farklı fikirleri değerlendirme, |
Birinci Öğretim
Yoktur.
-
Piyano Dersi Öğretim Programı uygulanırken öğretmenler ilk olarak öğrencilerinin temel müzik eğitimlerinin boyutunu ve bu eğitim sürecinde nelerin öğrenildiğini tespit etme yoluna gitmelidir. Gerek teorik, gerekse uygulamaya dönük muhtemel öğrenilmiş becerilerin var olup olmadığının tespiti, dersin sağlıklı biçimde başlayıp devam etmesinde önem taşımaktadır. Daha önceden öğrenilmiş olan temel konular dikkate alınarak yapılacak kısa bir durum tespiti ile öğrencilerin ne bildiği belirlenmiş ve bu yolla öğretmenin başlangıç aşamasındaki işi de kolaylaşmış olur. Bildiği bilgilerin işe yarayacağını ya da öğrenmiş olduklarının öğreneceği bilgilere temel teşkil edeceğini kavrayan öğrencinin derse yönelik motivasyonu da artacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Eserin belirlenmesi ve deşifresi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
2 | Performansa hazır hale getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
3 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
4 | Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
5 | Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
6 | Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
7 | Sınav Provası | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
8 | Vize | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
9 | Eserin belirlenmesi ve deşifresi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
10 | Performansa hazır hale getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
11 | Müzikal fikirlerin oluşturulması ve nüanslar üzerine çalışma | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
12 | Pasaj çalışmaları ve besteci, dönem hakkında stilistik bilgiler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
13 | Eserin metronomla çalışılması, çalışılan eserin temposuna getirilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
14 | Eserin farklı yorumculardan dinlenip analiz edilmesi | Görsel-İşitsel-Dokunsal | Gösterim- anlatım- uygulama | - |
Beyer, Burkard, Ferdinand. Vorschule im Klavierspiele opus 101. Edition Peters Bastien, James. 1974. Piano Literature Volume One. USA.General Words & Music Co.-Neil Kjos Jr. Czerny, Carl. Practical Method For Beginners on the Pianoforte. Published by G. Schirmer Jarret, Keith. 1997. The Piano Book.USA: Buying & Owning A New Or Used Piano Snell Keith. 1997. Piano Repertoire Level 1-2, San Diego: Neil A.Kjos Music Company,Barok, Klasik, Romantik, Çağdaş dönem ve Türk bestecilerin eserleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |