GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EMUZ115 Kemane I Seçmeli Ders Grubu 1 1 4.00 1.00

Lisans



Eğitimin her türünde olduğu gibi çalgı eğitiminde de, amaç belirleme ve bu amaç doğrultusunda yürütülecek sistemli bir çalışma, sonuca ulaşmadaki en doğru yoldur. • Temel meslek dersi niteliğinde olan çalgı dersinin eğitiminde öncelikli olarak, öğrencinin çalgısını tanıması. • Yay egzersizlerinin öğretilmesi. • Parmak egzersizlerinin klavye üzerinde uygulanması. • Temel meslek dersi kapsamında yer alan solfej ve repertuar derslerini destekleyici bir icra becerisi kazanması amaç edinilmiştir.



1 Bölümlü yay uygulamalarını kavrayabilme.
2 Farklı nota değerlerindeki ezgi kalıplarıyla ezgi çizgilerinin inici ve çıkıcı değerlerini kavrama.
3 Ezgi icrasındaki ‘kalış’ hissini oluşturabilme.
4 Parmak permutasyon çalışmalarıyla, parmak kullanım becerisini kazanma.
5 Karakteristik ‘si bemol iki’ sesini içeren küçük ezgi örneklerini icra edebilme.

Birinci Öğretim



Yok


Sekizlik, onaltılık ve otuz ikilik değerlerde sesli ve sessiz sürelerle yay çalışmaları.Ezgi çizgilerinin inici ve çıkıcı dengeleriyle, yayda akıcılığın sağlanması.Arızasız, farklı seslerde karar veren basit usuldeki ezgi örnekleri üzerinde kalış çalışmaları.“Sib2” donanımlı egzersizlere geçiş.İlgili ezgi örneğinin çekirdek melodisini ve ardından ezgiyi seslendirme.Ardışık ve atlamalı seslerle karışık temrinler üzerinde yay uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Birlik ve ikilik değerlerle bölümlü yay uygulamaları.
2 Dörtlük ve sekizlik değerlerle bölümlü yay uygulamaları.
3 Onaltılık ve otuz ikilik değerlerle bölümlü yay uygulamaları.
4 Arızasız ezgi kalıplarıyla çalışmalar.
5 Arızasız ezgi kalıplarıyla çalışmalara devam.
6 Sib2 sesine yönelik temrinlerle çalışmalar.
7 Sib2 donanımlı ezgi örneklerinin çekirdek melodileriyle çalışmalar.
8 Sib2 donanımlı ezgi örnekleriyle çalışmalar.
9 2 ve 4 zamanlı, karmaşık olmayan ezgi örnekleriyle çalışmalar.
10 3 zamanlı, karmaşık olmayan ezgi örnekleriyle çalışmalar.
11 Örnek ezilerle kalış çalışmaları.
12 Sıralı ve sıralı olmayan parmak kullanımıyla (ardışık ve atlamalı) yayda akıcılık ve denge çalışmaları.
13 Sıralı ve sıralı olmayan parmak kullanımıyla (ardışık ve atlamalı) yayda akıcılık ve denge çalışmaları.
14 2 oktavlık sahada, öğrenilen dizilerle bölümlü yay uygulamaları.

TRT, Türk Halk Müziği Repertuarı Kitabı, Müzik Dairesi Başkanlığı, Ankara 1991. AÇIN, Cafer; Enstrüman Bilimi, Yenidoğan Basımevi, İstanbul, 1994 ÇİNE, Hamit ; Burdurdan Damlalar,İzmir, 199? GAZİMİHAL, M.Ragıp; Iklığ, Ses ve Tel Birliği Yayınları, Ankara, 1958 KAYMAK, Mansur; Türk Halk Müziği ve Oyunları, Ankara , 1982 SARISÖZEN, Muzaffer; T.Halk Musikisi Usulleri, Resimli, Posta Matbaası, Ltd. Ankara,1962. TRT Müzik Dairesi Yayınları, Türk Halk müziği repertuarından seçmeler, Ankara, 1998. T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları; THM Çalgı Bilgisi, Ankara 1989





Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek