Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EMUZ111 | Dilsiz Kaval I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4.00 | 1.00 |
Lisans
Türkçe
- Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak - İlgili alan derslerine katkı sağlamak - Çalgı repertuarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak - Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek - Eşlik bilinci kazandırmak
Öğr. Gör. Batuhan Aydın
1 | Dilsiz Kaval’da horlatma tekniğini kullanabilme. |
2 | Dilsiz Kaval’da 1. ve 2. perde düzenlerinde farklı horlatma tonlarını kullanabilme. |
3 | 1, 2, 3 ve 4. kademeler arasında geçişler yaparak ses sahasını en etkin biçimde kullanabilme. |
4 | İcra edeceği eserlerde farklı horlatma tonlarını kullanarak etkili sunum yapabilme. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
1. kademe / register, Horlatma tekniğine giriş. Horlatma tekniğinin geliştirilmesine yönelik uzun ses çalışmaları.1. perde düzeninde 1 oktav içerisinde horlatma tekniğine yönelik egzersizler. Farklı horlatma tonları elde etmeye yönelik dudak hâkimiyetini geliştirme çalışmaları. Horlatma tekniğinin Türk Halk Müziği repertuarından seçilen eserler üzerinde 1. ve 2. perde düzenlerinde uygulanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Horlatma tekniğine giriş | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
2 | Horlatma tekniği için serbest uzun ses çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
3 | Horlatma tekniği için ölçülü uzun ses çalışmaları | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
4 | Horlatma tekniği için kısa etütler | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
5 | Horlatma tekniğinin geliştirilmesine yönelik 1 oktavlık alan içerisinde egzersizler – 1 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
6 | 1 oktavlık alan içerisinde horlatma tekniğinin geliştirilmesine yönelik egzersizler – 2 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
7 | Farklı horlatma tonları elde edebilmeye yönelik dudak hakimiyeti geliştirme çalışmaları - 1 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
8 | Farklı horlatma tonları elde edebilmeye yönelik dudak hakimiyeti geliştirme çalışmaları 2 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
9 | Dilsiz Kaval’da 1. – 4. kademeler arası geçişli geniş etütler 1 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
10 | Dilsiz Kaval’da 1. – 4. kademeler arası geçişli geniş etütler 2 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
11 | Horlatma tekniğine yönelik repertuar çalışmaları 1 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
12 | Horlatma tekniğine yönelik repertuar çalışmaları 2 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
13 | 1. – 4. kademeler arası geçişlere yönelik repertuar çalışmaları 1 | Görsel-İşitsel-Dokunsal | ||
14 | 1. – 4. kademeler arası geçişlere yönelik repertuar çalışmaları 2 | Görsel-İşitsel-Dokunsal |
TRT,1991. Türk Halk Müziği Repertuarı Kitabı, Ankara: TRT Müzik Dairesi Yayınları. Açın, Cafer. 1994. Enstrüman Bilimi, İstanbul. Sarısözen Muzaffer. 1962. Türk Halk Müziği Usulleri, Ankara: Posta Matbaası, Yurtçu, Cihan. 2006. Bir performans Aracı Olarak Kaval ve Teknik Gelişimi, İstanbul: İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanatta Yeterlik Tezi. Akdemir, Kemal. 2006. Dört Yıllık Müzik Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Konservatuarlarda Dilksiz Çoban Kavalı Çalma Teknikleri ve Eğitim Müfredatı, İstanbul: Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 |