GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ENMD431 Media Planning Seçmeli Ders Grubu 4 7 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Medya planlaması kavramının ne olduğu, medya planı için gerekli olan adımların ve  stratejilerin ne olduğu ele alınarak öğrencilerin bu konuları kendi alanlarıyla ilişkilendirmeleri sağlanacaktır.


Doç. Dr. Sevda Deneçli


1 Öğrenci, medya planlaması ile ilgili kavramları tanımlayabilir.
2 Öğrenci, teorik bilgiyi uygulamaya uyarlayabilir.
3 Öğrenci, medya planlama terminolojisini tanımlayabilir.
4 Öğrenci, medya kanallarının olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirebilir.
5 Öğrenci, medya planlama aşamalarını tanımlayabilir.

Birinci Öğretim



Yok


Medya tanımı, medya planlamanın pazarlama karması ile ilişkisi, medya planlamaya ilişkin kavramlar, medya mecralarının karşılaştırılması ve medya planı uygulaması


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin içeriği ve amacı hakkında konuşma
2 Medya ve medya planlama tanımı. Medya, reklam ve tüketici ilişkisi. Medya planlamada hedef kitle.
3 Pazarlama karması ve medya planlama ilişkisi
4 Medya planlamada karşılaşılan problemler
5 Medya planı aşamaları (rekabet analizi, hedef kitle analizi, reklamın bölgeselliği)
6 Medya planı aşamaları (reklamın zamanlaması, reklam kampanyasının uzunluğu, mecra seçimi, satın alma sonrası değerlendirmeler)
7 Erişim ve sıklık
8 Ara sınav
9 Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları (ATS, GRP, Reach, O.T.S., Adhesion, Affinity index, CPT, CPP, SOS, SOV etc.)
10 Dijital ortamda medya planlama ve dijital medya planlama terminolojisi (hedefleme, CPC, CPV, CPA, CPL, CPD, CPX vb.)
11 Dijital reklam modelleri
12 Medya planlamada kullanılan mecraların karşılaştırılması. Bu mecraların olumlu ve olumsuz yönlerinin değerlendirilmesi.
13 Medya planı örneklerinin incelenmesi ve öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

- Kelley, L.D. , Jugenheimer, D.W. ve K.B. Sheehan. (2015). Advertising Media Planning – A Brand Management Approach. Routledge. -Sissors,J.Z. ve Roger, B. Baron. (2013). Advertising Media Planning. - Ders notları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 25 25
Final Sınavı 1 30 30
Proje Sunma 1 25 25
Bireysel Çalışma 5 10 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek