Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD431 | Media Planning | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Medya planlaması kavramının ne olduğu, medya planı için gerekli olan adımların ve stratejilerin ne olduğu ele alınarak öğrencilerin bu konuları kendi alanlarıyla ilişkilendirmeleri sağlanacaktır.
Doç. Dr. Sevda Deneçli
1 | Öğrenci, medya planlaması ile ilgili kavramları tanımlayabilir. |
2 | Öğrenci, teorik bilgiyi uygulamaya uyarlayabilir. |
3 | Öğrenci, medya planlama terminolojisini tanımlayabilir. |
4 | Öğrenci, medya kanallarının olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirebilir. |
5 | Öğrenci, medya planlama aşamalarını tanımlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Medya tanımı, medya planlamanın pazarlama karması ile ilişkisi, medya planlamaya ilişkin kavramlar, medya mecralarının karşılaştırılması ve medya planı uygulaması
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve amacı hakkında konuşma | |||
2 | Medya ve medya planlama tanımı. Medya, reklam ve tüketici ilişkisi. Medya planlamada hedef kitle. | |||
3 | Pazarlama karması ve medya planlama ilişkisi | |||
4 | Medya planlamada karşılaşılan problemler | |||
5 | Medya planı aşamaları (rekabet analizi, hedef kitle analizi, reklamın bölgeselliği) | |||
6 | Medya planı aşamaları (reklamın zamanlaması, reklam kampanyasının uzunluğu, mecra seçimi, satın alma sonrası değerlendirmeler) | |||
7 | Erişim ve sıklık | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Medya planlamaya ilişkin kavramlar ve hesaplamaları (ATS, GRP, Reach, O.T.S., Adhesion, Affinity index, CPT, CPP, SOS, SOV etc.) | |||
10 | Dijital ortamda medya planlama ve dijital medya planlama terminolojisi (hedefleme, CPC, CPV, CPA, CPL, CPD, CPX vb.) | |||
11 | Dijital reklam modelleri | |||
12 | Medya planlamada kullanılan mecraların karşılaştırılması. Bu mecraların olumlu ve olumsuz yönlerinin değerlendirilmesi. | |||
13 | Medya planı örneklerinin incelenmesi ve öğrenci sunumları | |||
14 | Öğrenci sunumları |
- Kelley, L.D. , Jugenheimer, D.W. ve K.B. Sheehan. (2015). Advertising Media Planning – A Brand Management Approach. Routledge. -Sissors,J.Z. ve Roger, B. Baron. (2013). Advertising Media Planning. - Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||
ÖÇ 5 |