GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ENMD323 Media Analysis Seçmeli Ders Grubu 3 5 6.00 3.00

Lisans


İngilizce


Dersin amacı iletişim biliminin temel kavramları bağlamında medya analizi kavram ve kuramlarını anlatmaktır. İletişim kuramlarının medya analizi kavramı bağlamında incelenmesi ve medya analizi yöntemlerinin anlatılması amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Gülden Demir


1 İletişim biliminin temel süreçlerini bilir
2 Medya analizinin temel kavramlarını kavrar
3 Medya analizi yöntemlerini bilir
4 Yazılı ve görsel medya metinlerine analiz yöntemlerini uygular
5 Medya analizinin önemini iletişim bilimi kuramları bağlamında anlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriğini iletişimin temel tanımı, medya analizinin tanımı , kuramları ve medya analizi yöntemleri oluşturmaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Derse giriş - İletişimin tanımı, iletişimin özellikleri, iletişimin temel unsurları
2 Medyanın tanımlanması ve medya analizinin gerekliliği Haftalık belirlenen okumalar
3 Medyanın nasıl çalıştığını tartışma I -Gerçeklik-gerçek nedir? Haftalık belirlenen okumalar
4 Medyanın nasıl çalıştığını tartışma II – Karakterlerle nasıl özdeşleşiriz? Haftalık belirlenen okumalar
5 Medyanın nasıl çalıştığını tartışma III - Janr Haftalık belirlenen okumalar
6 Medya ve toplum I - Medyadaki şiddet/etki araştırmaları nasıl anlaşılır? Haftalık belirlenen okumalar
7 Medya ve toplum II- Rol modelleri ve stereotipler: "Öteki"ye giriş Haftalık belirlenen okumalar
8 Vize sınavı
9 Medya ve Suç Haftalık belirlenen okumalar
10 Medya ve Sunum Haftalık belirlenen okumalar
11 İçerik Analizi Haftalık belirlenen okumalar
12 Söylem Analizi Haftalık belirlenen okumalar
13 Göstergebilimsel Analiz Haftalık belirlenen okumalar
14 Medya ve Gündem Belirleme (Genel gözden geçirme) Haftalık belirlenen okumalar
15 Final sınavı

Makale: 1.Macnamara, J. R. (2005). Media content analysis: Its uses, benefits and best practice methodology. Asia Pacific Public Relations Journal, 6(1), 1. 2.Anstead, N., & O'Loughlin, B. (2015). Social media analysis and public opinion: The 2010 UK general election. Journal of computer-mediated communication, 20(2), 204-220. 3.Matthes, J., & Kohring, M. (2008). The content analysis of media frames: Toward improving reliability and validity. Journal of communication, 58(2), 258-279. 4.Smith, G. M. (2011). What Media Classes Really Want to Discuss. Routledge.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Soru-Yanıt 14 1 14
Proje Hazırlama 1 5 5
Makale Kritik Etme 6 1 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 5 50
Okuma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 151

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 4 5 4 4 5 4 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 5 5 5 5 5 4 4 4 5
ÖÇ 5 5 4 5 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek