Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD323 | Media Analysis | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Dersin amacı iletişim biliminin temel kavramları bağlamında medya analizi kavram ve kuramlarını anlatmaktır. İletişim kuramlarının medya analizi kavramı bağlamında incelenmesi ve medya analizi yöntemlerinin anlatılması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Gülden Demir
1 | İletişim biliminin temel süreçlerini bilir |
2 | Medya analizinin temel kavramlarını kavrar |
3 | Medya analizi yöntemlerini bilir |
4 | Yazılı ve görsel medya metinlerine analiz yöntemlerini uygular |
5 | Medya analizinin önemini iletişim bilimi kuramları bağlamında anlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriğini iletişimin temel tanımı, medya analizinin tanımı , kuramları ve medya analizi yöntemleri oluşturmaktadır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş - İletişimin tanımı, iletişimin özellikleri, iletişimin temel unsurları | ||
2 | Medyanın tanımlanması ve medya analizinin gerekliliği | Haftalık belirlenen okumalar | |
3 | Medyanın nasıl çalıştığını tartışma I -Gerçeklik-gerçek nedir? | Haftalık belirlenen okumalar | |
4 | Medyanın nasıl çalıştığını tartışma II – Karakterlerle nasıl özdeşleşiriz? | Haftalık belirlenen okumalar | |
5 | Medyanın nasıl çalıştığını tartışma III - Janr | Haftalık belirlenen okumalar | |
6 | Medya ve toplum I - Medyadaki şiddet/etki araştırmaları nasıl anlaşılır? | Haftalık belirlenen okumalar | |
7 | Medya ve toplum II- Rol modelleri ve stereotipler: "Öteki"ye giriş | Haftalık belirlenen okumalar | |
8 | Vize sınavı | ||
9 | Medya ve Suç | Haftalık belirlenen okumalar | |
10 | Medya ve Sunum | Haftalık belirlenen okumalar | |
11 | İçerik Analizi | Haftalık belirlenen okumalar | |
12 | Söylem Analizi | Haftalık belirlenen okumalar | |
13 | Göstergebilimsel Analiz | Haftalık belirlenen okumalar | |
14 | Medya ve Gündem Belirleme (Genel gözden geçirme) | Haftalık belirlenen okumalar | |
15 | Final sınavı |
Makale: 1.Macnamara, J. R. (2005). Media content analysis: Its uses, benefits and best practice methodology. Asia Pacific Public Relations Journal, 6(1), 1. 2.Anstead, N., & O'Loughlin, B. (2015). Social media analysis and public opinion: The 2010 UK general election. Journal of computer-mediated communication, 20(2), 204-220. 3.Matthes, J., & Kohring, M. (2008). The content analysis of media frames: Toward improving reliability and validity. Journal of communication, 58(2), 258-279. 4.Smith, G. M. (2011). What Media Classes Really Want to Discuss. Routledge.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |