Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD224 | Digital Culture | Ders | 2 | 4 | 6.00 | 3.00 |
Lisans
Bu ders, ulusal tarihler, yeni küresel pazarlar, dilbilim, hukuk, dijital oyunlar, sağlık hizmetleri, kamusal alan, yeni iletişim süreçleri ile kesişen dijital kültürün ortaya çıkan kurumsal manzarasını incelemeyi amaçlamaktadır: 1) Bu ders, öğrencileri yeni kamusal alan ve kültürel bileşenleriyle tanıştırmayı amaçlamaktadır. 2) Teknoloji ve kültür etkileşimleri sırasında ortaya çıkan inovasyon dinamiklerini öğretmek dersin amaçlarından birisidir. 3) Ders, öğrencilerin kişisel araştırma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Gülden Demir
1 | Dijital Dünya ve sosyolojisinin derinlemesine anlaşılması |
2 | Sosyalleşme modellerini yeniden şekillendiren dijital kültürel uygulamaları öğrenmek. |
3 | Dijital kültürün ekonomi politiği |
4 | Gündelik hayattaki yeni medya uygulamalarına eleştirel yaklaşım. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sınıfın teorik içeriğinin yanı sıra öğrencilere haftalık araştırma ödevleri verilir. Böylece verilen araştırma soruları için kişisel araştırma yaparak bir sonraki dersi hazırlarlar.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | DİJİTAL + KÜLTÜR | ||
2 | Antonio Gramsci ve Hegemonya | ||
3 | DİJİTAL KÜLTÜR VE DİJİTAL KİMLİK OLUŞTURMA | ||
4 | DİJİTAL KÜLTÜR SÜRECİNDE İLETİŞİM DİLİ | ||
5 | POPÜLER KÜLTÜR VE YENİLİKLERİN YAYILMASI | ||
6 | TEKNOLOJİ VE EŞİTSİZLİKLER | ||
7 | SOSYAL MEDYADA GİZLİLİK VE PAYLAŞIM KÜLTÜRÜ | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | DİJİTAL KÜLTÜR VE DİJİTAL OYUNLAR | ||
10 | DİJİTAL SİYASAL KÜLTÜR VE KATILIM | ||
11 | ALTERNATİF HAREKETLER VE SOSYAL MEDYA | ||
12 | DIGITIZATION IN HEALTHCARE COMMUNICATION AND SOCIAL MEDIA | ||
13 | TİCARETTE DİJİTALLEŞME: E-TİCARET | ||
14 | DİJİTALLEŞTİRMEDE YASAL VE ETİK DÜZENLEMELER | ||
15 | Final Sınavı |
Theorizing Digital Cultures – Grand Bollmer How to understand digital culture: Digital culture - a resource for a knowledge society? -Aleksandra Uzelac & Biserka Cvjetièanin Visual Digital Culture – Andrew Darley Digital Cultures - Glen Creeber and Royston Martin
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Derse Katılım | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 |
Okuma | 1 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 85 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Rapor | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 142 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 |