Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ENMD125 | New Media Literacy | Ders | 1 | 1 | 7.00 | 3.00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders televizyon, gazete, internet, dergi, radyo ve film gibi haber medyası aracılığıyla iletilen bilgilerin, değerlerin ve temel mesajların bir analizini sunar.
Dr. Öğr. Üyesi Gülden Demir
1 | Öğrenci etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisine sahiptir. |
2 | Öğrenci bilimsel bir araştırmanın teoride ve pratikte nasıl yapılabileceğini tanır. |
3 | Öğrenci sosyal bilimlerin, iletişim bilimlerinin ve medya profesyonellerinin temellerini tanır. |
4 | Öğrenci, dünya ve içinde bulunulan toplum hakkında fikir edinmek için sosyal bilimler ve güzel sanatların temel kavram ve yöntemlerini tanır. |
5 | Öğrenci iletişim alanındaki teorik ve hukuki yaklaşımları sıralar ve uygular. |
6 | Öğrenci iletişim bilimleri ile diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
7 | Öğrenci medya tarihini ve bu tarihsel gelişmelerin toplumsal, sanatsal, ekonomik ve politik arka planını özetler. |
8 | Öğrenci yeni medyanın toplumsal, ekonomik, kültürel ve sanatsal etkilerini tartışır. |
9 | Öğrenci medya ve internetteki yasal düzenlemeleri sıralar. |
10 | Öğrenci, yeni medya ve yeni medya mesleklerine ilişkin temel kavram ve uygulamaları tanır. |
11 | Öğrenci hem geleneksel hem de yeni medyanın gerektirdiği teknik donanım ve bilişim teknolojilerini etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanır. |
12 | Öğrenci yeni medya yayıncılığı için içerik geliştirir ve web siteleri tasarlar. |
13 | Öğrenci hem geleneksel hem de yeni medyaya yönelik içerik geliştirir. |
14 | Öğrenci, görsel estetiğin ilkelerini uygulayarak görsel medya için estetik içerik oluşturur. |
15 | Öğrenci video ve ses düzenleme için gerekli yazılımı kullanır. |
16 | Öğrenci, sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama ve reklamcılığı tanımlar ve dijital pazarlamaya yönelik stratejiler geliştirir. |
17 | Öğrenci her medya metninin söylemini analiz eder ve yeni medya okuryazarlığını iyi derecede kullanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders medya mesajlarının doğruluğunu ve etkisini inceler ve haberlerin ve diğer medyanın (reklam ve oyunlar gibi) siyaset, kültür ve toplum görüşlerini nasıl şekillendirdiğini araştırır.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | ||
2 | Temel Kavramlar ve Tanımlar | ||
3 | İzleyiciler I (Çocuklar için Medya Okuryazarlığı) | ||
4 | İzleyiciler II (Gençler ve Yetişkinler için Medya Okuryazarlığı) | ||
5 | Medya Okuryazarlığı ve Medya Endüstrisi I | ||
6 | Medya Okuryazarlığı ve Medya Endüstrisi II | ||
7 | Medya Okuryazarlığına Eleştirel Yaklaşımlar | ||
8 | Vize | ||
9 | İçerik I: Medya İçeriği ve Gerçeklik | ||
10 | İçerik II: Haber | ||
11 | İçerik III: Eğlence | ||
12 | İçerik IV: Reklamcılık | ||
13 | İçerik V: Etkileşimli Medya | ||
14 | Genel Değerlendirme |
Potter, W. James (2016), Media Literacy. Chapter 3 & Chapter 4 https://study.sagepub.com/potter8e https://journals.sagepub.com/doi/epdf/10.1177/0002764204267264
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Soru-Yanıt | 5 | 8 | 40 |
Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 5 | 8 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 166 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 11 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 13 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 14 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 15 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 16 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 17 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |