GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ENMD125 New Media Literacy Ders 1 1 7.00 3.00

Lisans


İngilizce


Bu ders televizyon, gazete, internet, dergi, radyo ve film gibi haber medyası aracılığıyla iletilen bilgilerin, değerlerin ve temel mesajların bir analizini sunar.


Dr. Öğr. Üyesi Gülden Demir


1 Öğrenci etkili sözlü ve yazılı iletişim becerisine sahiptir.
2 Öğrenci bilimsel bir araştırmanın teoride ve pratikte nasıl yapılabileceğini tanır.
3 Öğrenci sosyal bilimlerin, iletişim bilimlerinin ve medya profesyonellerinin temellerini tanır.
4 Öğrenci, dünya ve içinde bulunulan toplum hakkında fikir edinmek için sosyal bilimler ve güzel sanatların temel kavram ve yöntemlerini tanır.
5 Öğrenci iletişim alanındaki teorik ve hukuki yaklaşımları sıralar ve uygular.
6 Öğrenci iletişim bilimleri ile diğer bilim alanları arasındaki ilişkiyi ifade eder.
7 Öğrenci medya tarihini ve bu tarihsel gelişmelerin toplumsal, sanatsal, ekonomik ve politik arka planını özetler.
8 Öğrenci yeni medyanın toplumsal, ekonomik, kültürel ve sanatsal etkilerini tartışır.
9 Öğrenci medya ve internetteki yasal düzenlemeleri sıralar.
10 Öğrenci, yeni medya ve yeni medya mesleklerine ilişkin temel kavram ve uygulamaları tanır.
11 Öğrenci hem geleneksel hem de yeni medyanın gerektirdiği teknik donanım ve bilişim teknolojilerini etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanır.
12 Öğrenci yeni medya yayıncılığı için içerik geliştirir ve web siteleri tasarlar.
13 Öğrenci hem geleneksel hem de yeni medyaya yönelik içerik geliştirir.
14 Öğrenci, görsel estetiğin ilkelerini uygulayarak görsel medya için estetik içerik oluşturur.
15 Öğrenci video ve ses düzenleme için gerekli yazılımı kullanır.
16 Öğrenci, sosyal medya yönetimi, dijital pazarlama ve reklamcılığı tanımlar ve dijital pazarlamaya yönelik stratejiler geliştirir.
17 Öğrenci her medya metninin söylemini analiz eder ve yeni medya okuryazarlığını iyi derecede kullanır.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders medya mesajlarının doğruluğunu ve etkisini inceler ve haberlerin ve diğer medyanın (reklam ve oyunlar gibi) siyaset, kültür ve toplum görüşlerini nasıl şekillendirdiğini araştırır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Derse giriş
2 Temel Kavramlar ve Tanımlar
3 İzleyiciler I (Çocuklar için Medya Okuryazarlığı)
4 İzleyiciler II (Gençler ve Yetişkinler için Medya Okuryazarlığı)
5 Medya Okuryazarlığı ve Medya Endüstrisi I
6 Medya Okuryazarlığı ve Medya Endüstrisi II
7 Medya Okuryazarlığına Eleştirel Yaklaşımlar
8 Vize
9 İçerik I: Medya İçeriği ve Gerçeklik
10 İçerik II: Haber
11 İçerik III: Eğlence
12 İçerik IV: Reklamcılık
13 İçerik V: Etkileşimli Medya
14 Genel Değerlendirme

Potter, W. James (2016),  Media Literacy.  Chapter 3 & Chapter 4 https://study.sagepub.com/potter8e https://journals.sagepub.com/doi/epdf/10.1177/0002764204267264



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Soru-Yanıt 5 8 40
Bireysel Çalışma 5 8 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 5 8 40
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5 3 4 5 4 4 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 4 5 5 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 6 5 4 5 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 8 5 5 5 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 9 4 5 4 4 4 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 10 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 11 4 4 5 5 5 3 4 5 5 5 5 4
ÖÇ 12 5 5 5 5 5 4 5
ÖÇ 13 4 4 5 5 5 4 4 4 5 5
ÖÇ 14 5 4 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 15 4 4 4 5 5 5 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 16 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4 4
ÖÇ 17 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek