Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EESB202 | Spor Biyomekaniği | Ders | 2 | 4 | 4.00 | 2.00 |
Lisans
Spor dallarına göre özelleşmiş insan hareketlerinin mekanik kavramlar kullanılarak açıklanması ve kavramların pekiştirilmesi amaçlanmıştır.
Öğr.gör.soner özsü
1 | Spor biyomekaniğinin temel kavramlarına giriş yapma. |
2 | Hareket analizinde kullanılan yöntemleri tanımlama. |
3 | Vücut hareketlerinin biomekanik prensiplerini anlama. |
4 | Spor performansının analizinde kullanılan teknikleri öğrenme. |
5 | Biyomekanik parametreleri ölçme ve değerlendirme. |
6 | Spor yaralanmalarının biyomekanik nedenlerini inceleme. |
7 | Sporcu biomekaniği ve ergonomi arasındaki ilişkiyi anlama. |
8 | Biyomekanik modelleme ve simülasyon tekniklerini öğrenme. |
9 | Spor ekipmanlarının biomekanik tasarımını inceleme. |
10 | Spor aktivitelerinde enerji ve güç analizi yapma. |
11 | Biyomekanik araştırma yöntemlerini öğrenme. |
12 | Spor performansını optimize etme stratejilerini değerlendirme. |
Birinci Öğretim
Yok
Spor Biyomekaniğinin tarihsel gelişimi, Newton hareket yasaları, Koşunun biyomekaniği, Gülle ve çekiç atmanın biyomekaniği, Olimpik halter kaldırışlarının biyomekaniği, Sportif tırmanışın biyomekaniği, Jimnastikte biyomekanik, Futbol da serbet vuruşun biyomekaniği, Futbol topları ve aerodinamiği. Yüzme biyomekaniği.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve Spor Biyomekaniğinin tarihsel gelişimi | ||
2 | Mekanik kavramlar ve Newton hareket yasaları | ||
3 | Koşunun biyomekaniği; 100 m koşusunun biyomekanik analizi | ||
4 | Koşuda kinematik hesaplamalar; ortalama hız ve ivme; açısal hız ve ivme hesaplamaları, | ||
5 | Gülle atmanın biyomekaniği; eğik atış hesaplamaları, | ||
6 | Çekiç atmanın biyomekaniği; merkezcil kuvvet, merkezcil ivme hesaplamaları, | ||
7 | ara sınav | ||
8 | Olimpik Halter kaldırışlarının biyomekaniği; mekanik iş ve güç hesaplamaları, | ||
9 | Sportif tırmanışta biyomekanik; kütle merkezi hesaplamaları, | ||
10 | cimnastikte biyomekanik; eylemsizlik momenti ve açısal momentum hesaplamaları | ||
11 | Futbol da serbet vuruşun biyomekaniği; çarpışma hesaplamaları, impuls - momentum | ||
12 | Futbol topları ve aerodinamiği; Akışkanların yüzdürme kuvvetleri, Magnus etkisi | ||
13 | Yüzme biyomekaniği; Çekme-Sürükleme-Sürtünme Kuvvetleri | ||
14 | genel sınav hazırlığı |
James G. Hay; The Biomechanics of Sports Techniques, 4th edition, Benjamin Cummings,1993. ISBN: 978-0-130-84534-4
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
ÖÇ 9 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 10 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 11 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 12 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |