Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESPR318 | Spor ve İnsan Hakları | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere demokrasi kavramını ve içeriğini açıklamak ve demokrasi algısının toplumdan topluma gösterdiği değişiklikleri irdelemektir. Ayrıca bu derste insan hakları kavramı, gelişimi ve günümüzdeki durumu, insan hakları ve demokrasi ilişkisi, dünya üzerinde insan haklarının uygulanmasındaki farklılıklar ele alınacaktır.
Öğr. Gör. Aysu Melis Bağlan
1 | Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. |
2 | Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. |
3 | Anayasal haklarını kullanır. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Derse ilişkin genel bilgilendirme, siyasi rejimler, demokrasi kavramının incelenmesi, yönetim ve yaşam biçimi olarak demokrasi, demokrasi ve yurttaşlık bilinci, demokrasi ve insan hakları, insan hakları evrensel bildirisi, okuma ve tartışma, okuma ve tartışma, demokrasi ve siyasi partiler , insan haklarının günümüzdeki durumu, okuma ve tartışma.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması | ||
2 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları düşüncesinin felsefi temelleri | ||
3 | Demokrasi kavramı, demokrasinin ortaya çıkışı ve gelişimi | ||
4 | Toplumsal sözleşme kuramı ve insan hakları üzerine etkisi | ||
5 | Demokrasi yaklaşımları | ||
6 | İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi, 1982 Türkiye Cumhuriyeti Anayasası | ||
7 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler | ||
8 | Sınav Değerlendirmesi | ||
9 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler | ||
10 | İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri | ||
11 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar | ||
12 | İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar | ||
13 | Sporda demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? | ||
14 | Sporda demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? | ||
15 | Sınav Değerlendirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 15 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Okuma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 137 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 |