GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESPR316 Spor Pazarlamasında İletişim Seçmeli Ders Grubu 3 6 5.00 3.00

Lisans



Bu dersin amacı spor endüstrisi, spor ürünü, spor tüketicisi ve spor pazarlaması kavramlarının anlatılarak pazarlama iletişimi perspektifiyle yorumlanmasını sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Nevzat MUTLUTÜRK


1 Bilgi, beceri, anlayış ve davranış bakımından donanımlı spor yöneticileri spor hizmet sektörüne kazandırılır
2 Spor disiplinine uzun vadede değer katacak ve sporla bağlantılı yönetsel sorunlara yeni bakış açıları sağlar.
3 Pazarlama konseptlerinin spor ürün ve hizmetlerine uygulanması ve spor dışı ürünlerin sporla ilgili yönlerini bilir.

Birinci Öğretim


yok


Yok


Pazarlama iletişimi, Sporda markalaşma ve Spor pazarlamasının geleceğini tartışmak.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Spor pazarlaması kavramına giriş
2 Tutundurma nedir?
3 Spor pazarlamasında karar değişkeni olarak tutundurma ve özellikleri
4 Tutundurmanın artan önem ve etkileri
5 Bütünleşik spor pazarlaması iletişimi
6 Tutundurma karması ve tüketiciler arasındaki etkilenme süreci
7 İletişim süreci modeli ve tutundurmada iletişim
8 Değerlendirme
9 İletişim süreci modeli
10 Bütünleşik spor pazarlamasını oluşturan unsurlar
11 Başlıca tutundurma mesajlarının temel özellikleri
12 Reklam ve Kişisel satış
13 Satış geliştirme ve Halkla ilişkiler
14 Tutundurma karması stratejileri ve tutundurma karmasının seçimini etkileyen diğer faktörler
15 Değerlendirme

Ekmekçi, R., ekmekçi, y. A. (2010). SPOR pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, (1),1, 23-29. Mullin, B. J. , Hardy, S. , Sutton, W. A. (2014). Sport Marketing, USA: Human Kinetics. Akkaya, y., akçalı, k. (2016). Spor Pazarlamasında Tutundurma Karması Elemanlarının Kullanımının İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport, (4),2, 522-532. Silva, e. C., casas, a. L. (2020). Key Elements of Sports Marketing Activities for Sports Events. International Journal of Business Administration. (1),1, 11-21. Manuel Alonso Dos Santos & Ferran Calabuig Moreno (2019). Management, marketing and economy in sports organizations, Sport in Society, (23), 2, 175-179. Mihai, a. L. (2013). SPORT MARKETING MIX STRATEGIES. SEA - Practical Application of Science, (1), 1, 298-303. Akkaya, y. (2016). Spor Pazarlamasında Ürün Kavramının İncelenmesi . International Journal of Science Culture and Sport, (3), 4, 821- 829. Shabani, j. S., gharehkhani, h., naderi, f. (2018). The Role of Sport Marketing Mix in Generating Revenue for Iranian Football Clubs. Annals of Applied Sport Science, (6),1, 95-102.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Soru-Yanıt 2 1 2
Beyin Fırtınası 2 2 4
Bireysel Çalışma 5 5 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 6 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 10 50
Okuma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 3 3 3 4 3 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 2 3 2 3 3 3 4 3 3 3 4 2 3
ÖÇ 3 4 2 3 3 4 3 4 3 4 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek