Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
EANT306 | Sporda Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu
Dr.öğr.üyesi Emre AK
1 | Performans ve performans yönetimi kavramlarını tanımlayabilme, |
2 | Örgütsel performans ölçütlerinin yapısını ve özelliklerini ayırt edebilme, |
3 | İşletmelerde kullanılabilecek örgütsel performans ölçüm yöntemlerini açıklayabilme, |
4 | Performans yönetimi konusunda karar verme becerilerini ayırt edebilme |
5 | Performans ölçüm sistemini tasarlanmasını tanımlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme.
Hafta | Teorik | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ölçmeye İlişkin Temel Kavramlar ve Ölçmenin Önemi | ||
2 | Ölçme hatalarını tanımlar | ||
3 | Geçerlik, güvenirlik ve nesnellik arasındaki farklılıkları ortaya koyar. | ||
4 | Ölçme ve değerlendirme arasındaki farklılıkları ortaya koyar ve farklı ölçek türlerini tanımlar. | ||
5 | Spor becerileri (psikomotor davranışları), Bilişsel ve duyuşsal davranışları ölçmede kullanılan testleri tanımlar. | ||
6 | Norm dayanıklı testler ve ölçüt dayanıklı testleri ve aralarındaki farklılıkları tanımlar | ||
7 | ara sınav | ||
8 | Ölçme Aracındaki Hatayı Giderecek Özellikler | ||
9 | Ölçme Aracının Güvenirliği | ||
10 | Ölçme Aracının Geçerliği | ||
11 | Bilişsel Özelliklerin Ölçülmesi | ||
12 | Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi | ||
13 | Psikomotor Özelliklerin Ölçülmesi | ||
14 | Bireysel ve Takım Sporlarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları |
Kendal, D. R., Gruber, J. J. Ve Johson, R. E. (1987). Measurement and Evaluation For Physical Educatiers (2nd. Ed.), Illinois: Human Kinetics. Morrow, J. R. Lacson, A. W. Dischson, J. L. Ve Mood, D. P. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performans. İllinois: Human Kinetics. Strand, B. N., ve Wilson, R. (1993), Assesing Sport Skills, İllinois: Human Kinetics.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Toplam | 0 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 3 | 4 | 12 |
Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Laboratuvar Ara Sınavı | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 |