Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Öğrenciler toplumsal ilişkiler ve çoğulculuk ile ilgili kavramları ve değişimin toplumları nasıl etkilediğini tanımlayabileceklerdir. |
2 |
Öğrenciler toplumsal eşitsizlik ve nedenlerini, geçmişte, günümüzde ve gelecekte eşitsizlikleri, teknolojinin eşitsizliklere etkisini analiz edebilicektir. |
3 |
Ayrımcılık ve ayrımcılık türleri ile ayrımcılığa yol açan sorunlara aşina olacaklardır. |
4 |
Öğrenciler kalıpyargılar, önyargılar ve ayrımcılık arasındaki ilişkiyi analiz edebilecektir. |
5 |
Öğrenciler toplumsal cinsiyet eşitsizliğini ve eşitsizliğin meydana getirdiği sorunları analiz ederek yorumlayabilecektir. |
Yok
Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
1 |
Derse giriş, toplumsal ilişkiler ve çoğulculuk dersi içeriği üzerine analiz |
|
|
2 |
Toplumsal çoğulculuğu anlamak için temel kavramlar |
|
|
3 |
Toplumsal çoğulculuk, kimlik ve tanıma |
|
|
4 |
Bir arada yaşama kültürü, öteki ve ötekileştirme |
|
|
5 |
Hoşgörü ve sınırları |
|
|
6 |
Eşitsizliğin kökeni, toplumsal tabakalaşma |
|
|
7 |
Globalleşen eşitsizlik ve eşitsizliği derinleştiren nedenler |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Batı toplumunda modernizm ve ayrımcılık |
|
|
10 |
Ayrımcılık ve türleri |
|
|
11 |
Önyargılar, kalıpyargılar, nefret suçu vd. |
|
|
12 |
Bir ayrımcılık türü olarak toplumsal cinsiyet eşitsizliği |
|
|
13 |
Cinsiyet rolleri, çeşitli alanlarda TCE (İş hayatı, eğitim, karar alma mekanizmaları, medyada TCE) |
|
|
14 |
Sosyal Dışlanma, Ders içerikleri için örnek filmleri izleme, tartışma ve analiz |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
0 |
0 |
Bütünleme Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
13 |
2 |
26 |
Tartışma |
10 |
1 |
10 |
Soru-Yanıt |
20 |
1 |
20 |
Beyin Fırtınası |
10 |
0 |
4 |
Bireysel Çalışma |
14 |
0 |
2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Okuma |
26 |
2 |
52 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
136
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
ÖÇ 5 |
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek