Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESGS411 | Küratörlük | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Son 20 yılda bir meslek dalı haline gelen küratörlüğün müzecilik disiplini içerisinde ve sanat ortamındaki yeni konumuna tanım getirmek, dünyadaki ve ülkemizdeki küratöryel araştırmalar konusunda temel oluşturmak, güncel pratikler üzerinden bir sergi düzenlemenin düşünsel ve teknik sorunlarını araştırmak, çağdaş sanatın sergileme kriterleri üzerine karşılaştırmalı incelemelerde bulunmak ve konunun uzmanların katılımıyla bir platform oluşturmak bu dersin temel amaçlarındandır.
Dr. Öğr. Üyesi Neslihan U. Kartoğlu
1 | Çağdaş sanat ortamında ve müzecilik disiplini içerisinde küratörlüğün yeri ve önemini kavrayabilir. |
2 | Küratör tipleri ve çalışma yöntemlerini açıklayabilir. |
3 | Dünya’da ve Türkiye’de küratörlük üzerine geliştirilen yaklaşımlar ve uygulama biçimlerini değerlendirebilir. |
4 | Güncel pratikler üzerinden bir sergi düzenlemenin düşünsel ve teknik sorunlarını araştırabilir. Sergileri yönlendirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Çağdaş sanat ortamında ve müzecilik disiplini içerisinde küratörlüğün yeri ve önemi, küratörün çalıştığı saha ve işbirliği içerisinde olduğu oluşumlar, küratör tipleri ve çalışma yöntemleri, küratörün sanatçı, galeriler, koleksiyonerler, mütevelli heyeti ve kültür kurumlarıyla ilişkisi.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Küratörlük nedir ve küratör kime denir? Küratörün çalıştığı saha ve işbirliği içerisinde olduğu oluşumlar nelerdir? | |||
2 | Çağdaş ve güncel sanat ortamında ve müzecilik disiplini içerisinde küratörlük | |||
3 | Tarihsel bağlam içerisinde müzelerin ortaya çıkışı ve küratoryal uygulama örnekleri: Louvre Müzesi | |||
4 | Tarihsel bağlam içerisinde müzelerin ortaya çıkışı ve küratoryal uygulama örnekleri: British Museum Louvre Müzesi | |||
5 | Tarihsel bağlam içerisinde müzelerin ortaya çıkışı ve küratoryal uygulama örnekleri: Bode Museum | |||
6 | Metropolitan Müzesinden Moma'ya Amerika'da küratörlük üzerine geliştirilen teoriler ve yaklaşımlar | |||
7 | Türkiye’de ilk müzeler ve küratörlük üzerine geliştirilen yaklaşımlar ve uygulama biçimleri | |||
8 | Vize | |||
9 | Davet edilen küratörler ile tartışma | |||
10 | Uluslararası bir sergi analizi ve küratoryal uygulama örneklerine bakış | |||
11 | Ulusal bir sergi analizi ve küratoryal uygulama örneklerine bakış | |||
12 | Bir sergi oluşturmaya yönelik öneriler ve olası gerçekleştirilme yöntemleri hakkında konuşma | |||
13 | Küratörlük ve küratöryel araştırma sahasının müzecilik ve çağdaş sanat ortamındaki yeri ve eleştirisi | |||
14 | Küratörlük ve küratöryel araştırma sahasının müzecilik ve çağdaş sanat ortamındaki yeri ve eleştirisi | |||
15 | Final |
GREENBERG Reesa, FERGUSON W. Bruce, NAİRNE Sandy, Thinking About Exhibitions, Routledge, 1996 O’DOHERTY Brian, Inside the White Cube: the Ideology of the Gallery Space, Santa Monica, Lapis Press, 1986 SCHUBERT, Karsten Küratörün Yumurtası, İstanbul Sanat Müzesi Vakfı Yayınları, İstanbul 2004 SİNANLAR USLU, Seza, Mario Prassinos Bir Sanatçının İzinde Paris- İstanbul- Paris, 2016 Pera Müzesi yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 13 | 130 |
Toplam İş Yükü (saat) | 132 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |