Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESGS313 | Kamera Önü Oyunculuk I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencinin kamera önünde oyuncu olarak yer almasını, tekniklerini sağlar.
Dr.Öğr. Üyesi Ziyad Guliyev
1 | Öğrenci oyunculuk sanatının temel tekniklerine sahiptir. |
2 | Temel sanat, sahne sanatları ve performans alanında sektöre dair yeterli bilgiye sahiptir. |
3 | Oyunculuk teknikleriyle diyalog yazım teknikleri arasındaki paralellikleri görüp, kullanabilirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrencinin kamera önünde nasıl bir oyunculuk sergileyeceği teknikler üzerinden anlatılır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Genel giriş ve hareket. . | Birçoğu ilk kez kamera merceğiyle yüz yüze geliyor, metin analizi yapıyor, doğaçlama bir proje yaratıyor, dans ediyor, bir sanatçı olarak nefes alıyor ve bir topluluğun parçası olarak çalışmayı öğreniyor. | ||
2 | Temel Oyunculuk ve ses | Her öğrencinin enstrümanı nefes, beden ve sesinden oluşur; hayal güçleri, dürtüleri, ifadeleri ve ruhlarıyla birlikte. Bir aktör olarak ifade ve sunum yapabilmek için öğrencilerin kendileriyle, özellikle de sesleriyle sağlıklı ve heyecan verici bir ilişki içinde olmaları gerekir. Bir öğrencinin sesi, ruhunun kası olarak nitelendirilebilir. Bu ders, öğrencilerin enstrümanları ile yeni bir ilişki kurması için gerekli cesaret ve güveni geliştirme, sektörde oyunculuk hedeflerine ulaşmalarını engelleyen mevcut fiziksel ve sesli alışkanlıkların, kalıpların, önyargılı inançların ve olabilecek korkuların ötesine geçme konusunda kendini keşfetmeyi desteklemek için ilk adımıdır. | ||
3 | Beden Dili çalışmaları | Ders uyum, nefes, serbest bırakma ve nötr egzersizlerle derinlemesine çalışarak gerçekleşir. Oyuncu bir dizi harekete maruz kaldıktan sonra, öğrenciler etkileşimde bulunur, oynar ve birlikte hareketi keşfeder - periferik görüş ve dinlemeyi kullanarak grubun enerjisine duyarlılık geliştirir. Ders, öğrencilerin ritmik keskinlik, zamanlama duygusu ve koordinasyon geliştirmelerine yardımcı olur. | ||
4 | Metot Oyunculuğuna Giriş | Yok | ||
5 | Yok | Dramatik Doğaçlama I | ||
6 | Yok | Dramatik Doğaçlama II | ||
7 | Yok | Monolog | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Sinema ve Oyunculuk I | Yok | ||
10 | Sinema ve Oyunculuk II | Deneme Çekimleri | ||
11 | Sinema ve Oyunculuk III | Deneme Çekimleri | ||
12 | Yok | Senaryo ve kamera karşısında oyunculuk I | ||
13 | Yok | Senaryo ve kamera karşısında oyunculuk II | ||
14 | Senaryo ve kamera karşısında oyunculuk III | Deneme Çekimi |
1. Konstantin Stanislavski 'Bir Aktör Hazırlanıyor' 2. Konstantin Stanislavski ''Bir Karakter Yaratmak' 3. Yılmaz Arıkan 'Uygulamalı Set Ve Kamera Önü Oyunculuğu' Pozitif Yayınları 2020 4. Eric Moris ' Rol Yapmayın Lütfen' 5. Stella Adler 'Aktörlük Sanatı' 6. Daniel Arijon 'Film Dilinin Grameri 1,2,3' Es Yayınları. 2005
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Performans | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |