GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESGS203 Performans İncelemeleri I Ders 2 3 6.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilerin performanslara yönelik eleştirel bir perspektif geliştirmelerini amaçlamaktadır. Öğrencilerin kayıtlı veya canlı performanslar üzerine tartışma ortamı yaratmalarını teşvik eder.


Dr.Öğr.Üyesi Ziyad Guliyev


1 Sahneyi kullanma, tanıma ve çözümleme anlamında yeterli teknik bilgiye sahiptir.
2 Sahnenin temel araçları arasında yer alan kostüm, ses, ışık, dekor, aksesuar tanımlarını yapar, sahne çeşitleri ve özellikleri üzerine çalışır.
3 Sahne sanatları diğer sanatlarla ilişkisi konusunda bilgi sahibidir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eleştirel metin oluşturmalarına yönelik analiz alıştırmaları yapılır. Yorumlamaya yönelik yöntemler tartışılır ve uygulanır. Öğrenciler bu derste, bir performans üzerine kavramsal tartışma ve eleştirel metin oluşturma becerilerini geliştirirler.


Hafta Teorik Uygulama [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Ders içeriğine giriş Yok
2 Sosyolojik ve antropolojik bağlamlarda performansın anlamı Yok
3 Dilbilim kapsamında performansın anlamı Yok
4 Roland Barthes, Yazarın Ölümü Yok
5 Göstergebilim ve Poststrüktüralizm Yok
6 Postmodernizm ve Performans Sanatı Yok
7 Performans bağlamında Foucault'nun kuramı Yok
8 Ara sınav haftası Sınav
9 Toplumsal cinsiyet ve performans. Feminizm Çalışmaları Yok
10 Jacques Derrida, “Structure, Sign, and Play in the Discourse of the Human Sciences' Yok
11 Performans Sanatı ve yöntem Yok
12 Deleuze ve Performans Deleuze ve Guattari'nin 'minorasyon' kavramı Yok
13 Beden, Performans Sanatı ve Çağdaş Sanat Yok
14 Fınal Sınavı Haftası Yok

1. Marvin Carlson 'Performans- Eleştirel Bir Giriş'. Dost yayınevi, 2013 2. Johhan Huizinga 'Homo Ludens, New York, Beacon, 1950 3. Roland Barth 'Göstergebilim İlkeleri' 4. Roland Barth ''Yazarın Ölümü' 5. Derrida, J. (1994). Göstergebilim ve gramatoloji. Çev. Tülin Akşin), İstanbul: Afa Yayınları. 6. MCKENZIE, Jon. Performans veya başka: Disiplinden performansa . Routledge, 2002.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Makale Kritik Etme 1 5 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 5 70
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 5 70
Okuma 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 159

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 1 1 1 5 3 5 1 5 3 3
ÖÇ 2 3 2 3 1 5 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 3 5 1 5 5 5 1 5 5 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek