Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | Kredi |
---|---|---|---|---|---|---|
ESGS201 | Sahne Sanatlarında Reji ve Oyunculuk | Ders | 2 | 3 | 7.00 | 3.00 |
Lisans
Türkçe
Tarihsel bağlamda sahne sanatlarında reji ve oyunculuğun nasıl yönetildiğini amaçlar ve oyunculuk yöntemlerini araştırır.
Öğr. Gör. Ezgi KOÇ
1 | Sahne hiyerarşisinin ve görev dağılımını anlamak ve bu görev dağılımı içindeki her birimle iletişim kurabilmek için ortak görsel dil altyapısı kurabilirler. |
2 | Temel sanat, sahne sanatları ve performans alanında sektöre dair yeterli bilgiye sahiptir. |
3 | Sahneyi kullanma, tanıma ve çözümleme anlamında yeterli teknik bilgiye sahiptir. |
4 | Sahnenin temel araçları arasında yer alan kostüm, ses, ışık, dekor, aksesuar tanımlarını yapar, sahne çeşitleri ve özellikleri üzerine çalışır. |
5 | Sahne sanatları alanında kuramsal ve estetik yaklaşımları bilir ve uygular. |
6 | Oyunculuk prensipleri hakkında kuramsal bilgilere sahiptir ve içlerinden en az bir tanesi hakkında uygulama yapma yeterliliğine sahiptir. |
7 | Kuramsal ve uygulamalı olarak bir projenin nasıl sahnelenmesi gerektiğini bilir. |
Birinci Öğretim
YOK
Yok
Antik Yunan Tiyatrosunda Oyunculuk, Roma İmparatorluğu'nda Oyunculuk, Orta Çağ'da Oyunculuk, Elizabeth İngiltere'de Oyunculuk gibi tarihin farklı dönemlerinde gelişen oyunculuk ve yönetmenlik tarzları hakkındadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|---|
1 | Antik Yunan Tiyatrosunda Oyunculuk | |||
2 | Roma İmparatorluğunda Oyunculuk | |||
3 | Orta çağda Oyunculuk | |||
4 | Elizabeth Dönemi İngiltere’sinde ve Ferdinand Dönemi İspanya’sında Oyunculuk | |||
5 | XIV. Louis Fransa’sında Oyunculuk | |||
6 | Fransız Aydınlanması ve Oyunculuk | |||
7 | Ara sınav | |||
8 | 18. Yüzyıl Avrupa’sında Oyunculuk | |||
9 | 19. Yüzyıl Avrupa’sında Oyunculuk | |||
10 | 20. Yüzyıl Avrupa’sında Oyunculuk | |||
11 | 21. Yüzyıl Avrupa’sında Oyunculuk | |||
12 | Metinli veya metinsiz performans veya final projesi hazırlama | |||
13 | Metinli veya metinsiz performans veya final projesi hazırlama | |||
14 | Metinli veya metinsiz performans veya final projesi hazırlama | |||
15 | Final Sınavı Haftası |
Kerem Karaboğa-Oyunculuk Sanatında Yöntem ve Paradoks, Habitus Kitap, 2011 Oscar Brockett - Tiyatro Tarihi, Dost Kitabevi, 2000 Poetika - Aristoteles, İş Bankasi Kültür Yayinlari, 2016 Sevda Şener - Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, 2017
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 10 | 5 | 50 |
Okuma | 5 | 20 | 100 |
Performans | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 4 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 |