GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESGS103 Görsel Kültür Ders 1 1 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Görsel kültür alanına giren inceleme nesnelerini teşhis edebilmeleri, 2. Bunları analiz ederken öğrendikleri metodolojik bilgiyi uygulayabilmeleri, 3. Bu fenomenler üzerine akademik olarak kabul edilebilir yazıları yazabilmeleri beklenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Neslihan U. Kartoğlu


1 Görsel kültür başlığı altında anlamlı olarak tartışılabilecek mesele ve görüngüleri tanımlayabilmek
2 Görsel kültüre ait görüngüleri analiz ederken farklı metodolojiler kullanabilmek
3 Farklı bir kültürel alanda geliştirilmiş kavramsal araçları tanıdık ve yerel bir kültürel alanda uygulayabilmek
4 Görsel kültür hakkında yenilikçi teorik sorular formüle edebilmek
5 Görsel kültür analizinde başarılı akademik yazı yazmanın ilkelerini adapte edebilmek

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders görsel kültürün geniş alanını konu alan soruşturmasını üç kategori üzerinden yürütüyor: metodoloji, alanlar, ve konu başlıkları. Buna göre “metodoloji” başlığı altında öğrencilere görsel kültür analizinde kullanabilecekleri araçlar olarak semiyotik ve psikanaliz tanıtılıyor. Alanlar kategorisi altında film, fotograf, görsel dijital kültür, ve televizyon üzerine yetkin metinler okunuyor. Son olarak, konu başlıkları altında öğrenciler ideoloji, bilim, toplumsal cinsiyet, öznellik, ve toplumsal eylem etrafında gelişmiş tartışmaları okuyorlar.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Giriş: Görsel Kültür Konusu
2 Semiotik
3 Psikoanaliz
4 Fotoğraf
5 Görsel Dijital Kültür
6 Film
7 Televizyon
8 Vize
9 İdeoloji ve Güç
10 Cinsiyet ve Cinsellik
11 Bilim ve Görsel Kültür
12 Öznellik ve Fenomenoloji
13 Kuruluş (Agency)
14 Güncel sanat
15 Final Sınavı

“Course in General Linguistics,” Ferdinand de Saussure “Identification,” Dudley Andrew “Uses of Photography,” John Berger “The Image-World,” Susan Sontag “The Digital Image in “The Age of the Signifier,” Andrew Darley “The Film Image,” Andrey Tarkovsky “Crash Course in Writing Effective Essays,” Herman Rapaport Selections from Still Life in Real Time, Richard Dienst “Ideology,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux “Differences,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux “Reading Scientific Images: The Iconography of Evolution,” Richard Mason et al. “What is Phenomenology?” Maurice-Merleau Ponty “Agency,” Jeffrey Nealon & Susan Searls Giroux



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 10
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 8 10 80
Tartışma 5 5 25
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 4 5 5 5 3 4 5 2 2 3 3 5
ÖÇ 2 5 4 4 5 4 5 3 4 4 2 1 3 4 5
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 5 3 3 3 1 1 3 3 1
ÖÇ 4 5 5 5 4 2 3 3 3 4 1 1 2 2 1
ÖÇ 5 5 5 4 3 3 3 3 3 5 1 1 2 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek