GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESGS310 Tiyatro Oyun Yazarlığı Seçmeli Ders Grubu 3 6 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Oyun ve senaryo yazımı ile ilgili teorik ve yöntemsel bilginin verilmesi; öykü kurma, mekan ve karakter tasarımı, aksiyon kurgusu, diyalog yazımı, dil özellikleri, gösterge sistemleri gibi metinsel özelliklerin teknik ve sanatsal açıdan öğretimi amaçlanmaktadır.



1 Oyun ve senaryo yazımı hakkında teorik ve yöntemsel bilgi sahibi olurlar.
2 Oyun ve senaryo yazımı hakkındaki bilgilerini kısa oyun ve senaryo yazımında uygulama becerisi kazanırlar.
3 Bilgi ve deneyimlerini uzun oyun ve senaryo yazımında kullanma ve uygulama öz güveni ve disiplini kazanırlar.

Birinci Öğretim



Yok


Oyun ve senaryo yazımı ile ilgili teorik ve yöntemsel bilgiler; öykü kurma, mekan ve karakter tasarımı, aksiyon kurgusu, diyalog yazımı, dil özellikleri gibi metinsel özelliklerin teknik ve sanatsal bağlamı.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Oyun ve senaryo yazımında temel ilkeler
2 Oyun ve senaryo yazımında temel ilkeler
3 Sahne oyunu yazımında teknik ve sanatsal yöntemler
4 Sahne oyunu yazımında teknik ve sanatsal yöntemler
5 Örnek oyun metni analizi
6 Örnek oyun metni analizi
7 Kısa oyun uygulamaları
8 Vize
9 Senaryo yazımında teknik ve sanatsal yöntemler
10 Senaryo yazımında teknik ve sanatsal yöntemler
11 Kısa senaryo uygulamaları
12 Uzun oyun yazımında teknik ve sanatsal yöntemler
13 Uzun oyun yazımında teknik ve sanatsal yöntemler
14 Öğrenci sunumları
15 Final - Öğrenci sunumları

Bentley, E. (1967). The Playwright as Thinker. New York: Harcourt, Brace & World Inc. Fountain, T. (2007). So You Want to Be a Playwright?: How to Write a Play and Get It Produce. UK: Nick Hern Books Grieco, A. & Moreno, M.O. (2007). The Pocket Screenwriting Guide: 120 Tips for Getting to FADE OUT. USA: The Writers Store Egri, L. (1996). Piyes Yazma Sanatı. Çeviri: Suat Taşer. İstanbul: Papirüs Yayınları Özakman, T. (1998). Oyun ve Senaryo Yazma Tekniği. İstanbul: Bilgi Yay. Pfister, M. (1991). The Theory and Analysis of Drama. Cambridge University Press NicoII, A. (1962). The Theatre and Dramatic Theory. New York: Barnes&Noble Elam, K. (1988). The Semiotics of Theatre and Drama. Routledge Fisher-Lichte, E. (1992). The semiotics of theater. USA: Indiana University Press



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Derse Katılım 1 20
Uygulama/Pratik 1 20
Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 40
Proje Hazırlama 1 30
Proje Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 10 100
Uygulama/Pratik 3 6 18
Proje Hazırlama 1 8 8
Proje Sunma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 129

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 5 5 5 4 3 5 5 5 3 4 4 4 4
ÖÇ 2 3 5 5 5 4 3 5 5 5 3 4 4 4 4
ÖÇ 3 3 5 5 5 4 3 5 5 5 3 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek