GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESGS202 Yapım Tasarım Ders 2 4 7.00 3.00

Lisans


Türkçe


Performans sanatlarında yapım tasarım kuramlarını ve tekniklerini öğrencilere aktarmayı amaçlar.


Dr. Öğr. Üyesi Neslihan Uçar Kartoğlu


1 Yönetmenliğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 Prodüksiyon sürecinin bileşenleri ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
3 Yaratıcı bir fikri araştırma, geliştirme ve gerçekleştirme yeterliliği kazanırlar.
4 Sanatsal ihtiyaç, beklenti, hedefleri tanımlama, ifade etme ve savunma yeteneği kazanırlar.
5 Kısıtlamalar çerçevesinde temeli sağlam, istikrarlı ve pratik seçimler yapma yeteneği geliştirirler.

Birinci Öğretim



Yok


Bu derste, tiyatro ve performans sanatındaki tarihsel ve çağdaş gelişmelere dayanarak, bir prodüksiyonun gerçekleşmesinde yönetmenin rolü ve yaklaşımları tartışılacak; prodüksiyonun bileşenleri analiz edilecek; yaratıcı bir misyon, vizyon ve ekip oluşturmanın yolları araştırılacaktır. Öğrencilere gelecek projeleri için yaratım ve organizasyon yetilerini ve metodlarını tanımlayıp netleştirirken bir yandan da işbirliği sürecindeki esnekliklerini sorgulama şansı bulacaklardır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Sahne, Sahne Tasarımı, Sahne Tasarımının Evrimi
2 Tarihsel Süreçte Sahne Biçimleri
3 20. Yüzyılda Çağdaş Yönetmenlerin Sahne Yaklaşımları
4 20. Yüzyılda Çağdaş Yönetmenlerin Sahne Yaklaşımları
5 20. Yüzyılda Çağdaş Yönetmenlerin Sahne Yaklaşımları
6 20. Yüzyılda Çağdaş Yönetmenlerin Sahne Yaklaşımları
7 20. Yüzyılda Çağdaş Yönetmenlerin Sahne Yaklaşımları
8 Vize
9 20. Yüzyıl Batı Sanat Akımları ve Sahne Tasarımı İlişkisi
10 20. Yüzyıl Batı Sanat Akımları ve Sahne Tasarımı İlişkisi
11 Prodüksiyon ve Yönetmenlik Süreçleri
12 Prodüksiyon ve Yönetmenlik Süreçleri
13 Post-Prodüksiyon Tasarımı ve Anlam Yaratmak
14 Post-Prodüksiyon Tasarımı ve Anlam Yaratmak
15 Final sınavı

Film Yapımının Temelleri, Jane Barnwell, Literatür Yayınları, Ekim 2011 Öncü Tiyatro ve Dijital Çağda Gösterim, Ayşın Candan, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Şubat 2013, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 20
Derse Katılım 1 80
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 20 160
Toplam İş Yükü (saat) 164

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek