GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
ESGS104 Kent Kültürü ve Sanat Ders 1 2 6.00 3.00

Lisans



Dersin amacı kültür ve sanat faaliyetlerinin ve kurumsal pratiklerin kent sorunları ile nasıl ilişki kurduklarını anlamaya çalışmak ve bu bağlamda kamusal sanat kavramını derinlemesine ele almaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Neslihan U. Kartoğlu


1 Değişen kent olgusunu anlamak ve kültür ve sanat pratiklerini ve tartışmalarını değişen kent bağlamında konumlandırmak.
2 Kamusal sanat pratiklerinin kent ve kamusal alan ile kurdukları ilişkiyi anlamak.
3 Kent yönetimleri, yerel gruplar, sanatçılar ve kentteki kurumlarla iletişim kurmak, onlarla birlikte çalışmak.
4 Sanat ve kültür kurumlarının kamusal sanata yaklaşımlarını değerlendirebilecek araçlarla donanmak.
5 Kapsamlı ve derinlemesine kamusal sanat ürünleri okumaları için uygun yöntemler geliştirmek.

Birinci Öğretim



Yok


Bu ders, kent ve kentleşmeye dair kavramları ve yaklaşımları inceleyerek, kenti sosyolojik anlamda özgül kılan özelliklerin neler olduğunu, bu özelliklerin ne tür değişim dinamikleri ile karşı karşıya olduğunu ele almaktadır.


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Şehir nedir?
2 Kamusal Alan ve Şehir
3 Kutuplaşmış Şehir: Soylulaştırma ve Gettolaşma
4 Kamusal Sanat Pratikleri ve Şehir
5 Kentsel dönüşümde kültür kurumlarının rolü
6 Örnek Olay İncelemesi
7 Örnek Olay İncelemesi
8 Vize
9 Kentlerin pazarlanmasında kültür kurumlarının rolü
10 Örnek Olay İncelemesi
11 Örnek Olay İncelemesi
12 Şehirler, festivaller ve fuarlar
13 Örnek Olay İnceleme
14 Örnek Olay İnceleme
15 Final sınavı

Malcolm Miles, Cities and Cultures, Routledge, Oxon, 2007 Behar, David ve Tolga İslam, der. İstanbul’da Soylulaştırma: Eski Kentin Yeni Sahipleri. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2006. Tan, Pelin ve Sezgin Boynik, der. Olasılıklar, Duruşlar, Müzakere. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2007 Kamusal Alan ve Güncel Sanat Proje Kitabı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 10 15 150
Toplam İş Yükü (saat) 156

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 5 4 5 5 5 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 5 5 5 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 5 5 5 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 5 5 5 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 5 5 5 5 4 5 5 5 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek