GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS Kredi
EANT407 Fiziksel Performans Periyotlama ve Planlama Seçmeli Ders Grubu 4 7 5.00 3.00

Lisans


Türkçe


Bu ders öğrenciye; her seviyedeki sporcular için yıllık bir antrenman programı geliştirmede bilimsel temellere dayalı yeni antrenman uygulamalarını kullanabilmesini sağlayacaktır. Ayrıca, farklı dönemleme modellerinin farklı spor branşlarına yönelik uygulanmasında uygun egzersiz tekniklerinin ve ekipmanlarının nasıl belirleneceğini öğrenir. Bu kapsamda kondisyon bileşenlerinin fizyomekanik temelleri, test edilmesi ve değerlendirmesini öğrenerek,, test ve değerlendirmeye bağlı olarak antrenman planlama yaklaşımlarını öğrenir. Plyometrik, hız, çeviklik, kuvvet ve güç konuları saha uygulamaları ve videolar ile desteklenerek teorik aktarımların uygulama alanlarına aktarımı sağlanacaktır. Öğrencilerden, dönemlendirme ilkelerine dayalı olarak takım sporları ve bireysel sporlar yıllık bir antrenman planı tamamlamaları istenecektir.


Niyazi eniseler


1 performans sporcularında ölçme değerlendirmenin önemini bilir.
2 performans sporcularında planlamanın önemini bilir
3 performans sporcularına yönelik periyodizasyon yapabilir.

Birinci Öğretim



Yok


performans sporcularında fiziksel uygunluk parametrelerinin takibi ve reçetelendirilmesi


Hafta Teorik [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Fiziksel Uygunluk Nedir?
2 Enerji sistemleri, yorgunluk sonrası toparlanma
3 Vücut yapısı ve vücut yapısı değerlendirmeleri
4 Aerobik, Anaerobik, Max VO2 antrenmanları
5 O2 tüketim hesaplaması, eşik düzeyleri
6 Egzersiz seçiminde önemli konular
7 ara sınav
8 Egzersizdeki nabız düzeylerinin hesaplanması, Çalışma programlar
9 Kassal Fitnes, Kuvvet çalışmaları, Maksimal Kuvvet bulma yöntemleri
10 Sedanterlerde ve performans sporcularında kuvvet çalışmaları planlama
11 Kuvvet egzersiz çeşitleri, esneklik çeşitleri
12 Enerji tüketim ölçümü, besinlerin enerji değerleri Egzersiz testleri ve testlerde kullanılan terimler
13 Hipertansiyon, Osteoporoz, şeker hastalığı, kalp dolaşım rahatsızlıkları nedir, korunma yolları nelerdir
14 Hipertansiyon, Osteoporoz, şeker hastalığı, kalp dolaşım rahatsızlıkları nedir, korunma yolları nelerdir
15 final sınavı

Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics. Jonathan, J., Dietz, C., Malone, M., (2008). Training Explosiveness: Weightlifting and Beyond. Strength and Conditioning Research. 30:6, 14-22. Matveyev, LP. (2004). Antrenman Dönemlemesi. Bağırgan Yayımevi. Schmolinsky, G., (1982). Track & Field, Berlin: Sportverlag Shephard, RJ., Astrand, PO. (1992). Endurance in Sports. Blackwell Scientific Publications



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 4 5 20
Laboratuvar 2 10 20
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 114

ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek