Ders Öğretim Planı
| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
Kredi |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
Lisans
| 1 |
İktisadi analizde kullanılan temel kavramları ve yaklaşımları tanır. |
| 2 |
İktisadi analiz temel kavramlarını kullanarak iktisadi olguları kavrar. |
| 3 |
Vergi, kota gibi çeşitli iktisadi politikaları esneklik kavramı ile ilişkilendirerek tüketici ve üretici refahını analiz eder. |
| 4 |
Öğrenciler, iktisadi analiz üzerine algılama, anlama ve tartışma yetilerini geliştireceklerdir. |
Yok
| Hafta |
Teorik |
[OgretimYontemVeTeknikleri] |
[OnHazirlik] |
| 1 |
İktisadi Analize Giriş-Dersin Önemi ve Amacı |
|
|
| 2 |
İktisat Politikasında Amaçların Çatışması ve Merkez Bankası Stratejisi |
|
|
| 3 |
Klasik Modelin Analizi |
|
|
| 4 |
1929 Buhranı’nın Ekonomik Analizi |
|
|
| 5 |
Klasik Modele Karşı Keynesyen Analiz |
|
|
| 6 |
Ortodoks Keynesyen Yaklaşım ve IS-LM Modeli |
|
|
| 7 |
IS-LM Para ve Maliye Politikaları |
|
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
|
| 9 |
Açık Ekonomide IS-LM Modeli |
|
|
| 10 |
Monetarist Öğreti |
|
|
| 11 |
1970’lerdeki Bunalım ve 1980’lerin Borç Krizi Analizi |
|
|
| 12 |
1990’lar Borç Krizi Analizi |
|
|
| 13 |
Türkiye Ekonomisinin Analizi |
|
|
| 14 |
Genel tekrar |
|
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Ara Sınav |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
| Final Sınavı |
1 |
100 |
|
Toplam
|
100
|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
| Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
| Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
| Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
| Derse Katılım |
5 |
3 |
15 |
| Bireysel Çalışma |
14 |
4 |
56 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
14 |
3 |
42 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
14 |
2 |
28 |
|
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek